בגולה כתב:לפני כמה דקות עברנו את השיא - היה מחזה נפלא ונהדר! משהו שלא רואים! ראינו את צדק ונוגה! ה'קורונה' מסביב לשמש.
מחזה מרהיב - נפלאות הבריאה.
עכשיו חוזרים לגמרא.
אבי-העזרי כתב:בגולה כתב:לפני כמה דקות עברנו את השיא - היה מחזה נפלא ונהדר! משהו שלא רואים! ראינו את צדק ונוגה! ה'קורונה' מסביב לשמש.
מחזה מרהיב - נפלאות הבריאה.
עכשיו חוזרים לגמרא.
מפעים, מעניין.
ולמה באמת לא תקנו על זה ברכה, עושה מעשה בראשית או משהו כזה, כמו זיקים וזוועות ?
אגב; חוזרים לגמ' או לפורום ? - (מסתמא הא בהא תליא, אז חוזרים לביהמ"ד).
בגולה כתב:עמדנו בחוץ עם תלמידי הישיבה. והחזרנו אותם לגמרא.
אבי-העזרי כתב:או קיי, סליחה.
ועכשיו שאלה לחידודא.
א. האם יהיה מותר להוציא את התלמידים מהגמרא ע"מ לראות זאת, או שמא זה בכלל הפוסק ממשנתו ואומר מה נאה אילן זה, (ואולי בשביל לומר מה רבו מעשיך ה', מותר. ובאילן זה כשאינו משבח רק מתפעל ?)
ועכ"פ אם מוסרים שיעור קצרצר קודם לכן בביאור הפסוק "מאותות השמים אל תחתו", וכו'.
ומסבירים מהי תופעת הליקוי, ואז מוציאים אותם לראות בתור "שימוש" ולימוד מעשי.
או שמסבירים מהו המולד, ונותנים דוגמא מתופעת ליקוי החמה (בשל הדמיון), ואז יוצאים גם לראות, מסתברא לי שמותר.
ב. למה אין על זה ברכה ?
אבי-העזרי כתב:או קיי, סליחה.
ועכשיו שאלה לחידודא.
א. האם יהיה מותר להוציא את התלמידים מהגמרא ע"מ לראות זאת, או שמא זה בכלל הפוסק ממשנתו ואומר מה נאה אילן זה, (ואולי בשביל לומר מה רבו מעשיך ה', מותר. ובאילן זה כשאינו משבח רק מתפעל ?)
ועכ"פ אם מוסרים שיעור קצרצר קודם לכן בביאור הפסוק "מאותות השמים אל תחתו", וכו'.
ומסבירים מהי תופעת הליקוי, ואז מוציאים אותם לראות בתור "שימוש" ולימוד מעשי.
או שמסבירים מהו המולד, ונותנים דוגמא מתופעת ליקוי החמה (בשל הדמיון), ואז יוצאים גם לראות, מסתברא לי שמותר.
ב. למה אין על זה ברכה ?
בגולה כתב:מסופר שהחפץ חיים והגרנ"ט יצאו לראות ליקוי בראדין (כך כתב ר' שמואל ליפסקין).
אראל כתב:כאן בניו יארק ראינו הליקוי אבל לא מליאה, תשעים אחוז מהשמש נתכסה
יש איזה חילוק לענין ברכת עושה מעשה בראשית, בין אם כל השמש מתכסה או רק רובה?
[הבדל רב יש, בין ליקוי מלא לליקוי חלקי או רובה]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 430 אורחים