מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
באמונתו כתב:מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
עיין המצורף בזה, וגם אני שמעתי עדות אישית מידידי רמ"צ על דעתו (המעודכנת) של מורינו רמ"ש שליט"א. שקר - אין לו רגליים.
באמונתו כתב:מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
עיין המצורף בזה, וגם אני שמעתי עדות אישית מידידי רמ"צ על דעתו (המעודכנת) של מורינו רמ"ש שליט"א. שקר - אין לו רגליים.
כשתילי זיתים כתב:באמונתו כתב:מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
עיין המצורף בזה, וגם אני שמעתי עדות אישית מידידי רמ"צ על דעתו (המעודכנת) של מורינו רמ"ש שליט"א. שקר - אין לו רגליים.
פלוני שמע בשם פלוני ששמע בשם פלוני, שהוא לא מתנגד "כ"כ". יופי. אולי תתיר עוד כמה עגונות על סמך זה.
זאב ערבות כתב:רעיון לספר חדש: השמועה בהלכה (או כהלכה) עם אוסף שמועות מגדולי הפוסקים שחזרו בהם.
כשתילי זיתים כתב:זאב ערבות כתב:רעיון לספר חדש: השמועה בהלכה (או כהלכה) עם אוסף שמועות מגדולי הפוסקים שחזרו בהם.
זה באמת רעיון טוב לאשכול כאן בפורום, לאסוף המקומות שגדו"י חזרו, באמת או ע"פ השמועה.
כשתילי זיתים כתב:ידועה המעשה שמישהו חלם שהוא אדמו"ר עם מאות חסידים, ואמרו לו החסידים שאם זה חלום אמיתי החסידים היו צריכים לחלום זה, לא האדמו"ר.
מעניין בענין התכלת, אשר העידו לנו באמונתו ומלבב שכל גדולי ישראל המתנגדים לתכלת באמת חזרו בה, וגם בעצמם לובשים כו' כו' , אבל מאיזה סיבה רק תומכי התכלת יודעים מזה, אבל כל שאר האנשים כמו בניהם נכדיהם, וגם לרבות אלו שקוראים ספריהם, לא יודעים מזה כלום. והיה צריך להיות הפוך, שהרי התומכים לובשים התכלת בלא"ה, ואם רצו לחזור היו צריכים להגיד לאלו שלא לובשים, לא לאלו שכבר לובשים בלא"ה.
מלבב כתב:
מבקש לדעת כתב:בס"דמלבב כתב:
הפלא אנכי ואתפלא פלא אחר פלא.
האם עדיין אתם משתתפים בויכוח עם מי שהשקר והכזב הם אהובי נפשו?
האם לא נוכחתם שכולם הבינו שאין מה לעשות במושב לצים הלז?
זאב ערבות כתב:עד שלא תביא הוכחה חותכת ובדוקה שאמר או כתב במפורש שהמורקס זה התכלת, לא משמעויות ורכוכים ושמועות וחזרות וכו' וכו' שהם דברי שווא והבל, כגון שמעתי זה מכמה אנשים... זה כמו דאומר לך ששמעתי מכמה אנשים שהקשיח את עמדתו, האם אתה יכול להכחיש זאת? זה לא דבר חדש שיש אנשים המסלפים דברים בגלל כל מיני סיבות. ולאו מפיו של רב טופורוביץ אנו חיים, יש לו אגנדה ומפיץ שמועות בכדי לקדם אותה וכבר היו דברים מעולם. ודבריו עומדים בניגוד לעשרות מקומות בכתב בהם מובא שלא אחז מהתכלת.
בקיצור, חבל לבזבז את הזמן היקר בויכוחי סרק.
זאב ערבות כתב:באמונתו כתב:מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
עיין המצורף בזה, וגם אני שמעתי עדות אישית מידידי רמ"צ על דעתו (המעודכנת) של מורינו רמ"ש שליט"א. שקר - אין לו רגליים.
בקטע המצורף לא מוזכר שמו של הגרח"ק שעליו נסוב הויכוח ביני לבין מלבב.
מלבב כתב:זאב ערבות כתב:עד שלא תביא הוכחה חותכת ובדוקה שאמר או כתב במפורש שהמורקס זה התכלת, לא משמעויות ורכוכים ושמועות וחזרות וכו' וכו' שהם דברי שווא והבל, כגון שמעתי זה מכמה אנשים... זה כמו דאומר לך ששמעתי מכמה אנשים שהקשיח את עמדתו, האם אתה יכול להכחיש זאת? זה לא דבר חדש שיש אנשים המסלפים דברים בגלל כל מיני סיבות. ולאו מפיו של רב טופורוביץ אנו חיים, יש לו אגנדה ומפיץ שמועות בכדי לקדם אותה וכבר היו דברים מעולם. ודבריו עומדים בניגוד לעשרות מקומות בכתב בהם מובא שלא אחז מהתכלת.
בקיצור, חבל לבזבז את הזמן היקר בויכוחי סרק.
כל הויכוח לא רלוונתי, אחרי שתראה את כל המקורות שמפורש שם שהתכלת לא נגנז רק נשכח, אז אין שום ערך לשיטת רבי חיים, כי גם אם לא תאמין לרב טופורוביץ ברור שלא רק שרבי חיים הוא דעת יחיד אלא גם ברור שאם היו מראים לו את המראה מקומות היה חוזר בו ולא חולק כמו שהיה באמת, וכמו שהיה עם הישועות מלכו הראשון שהמציא את הפרשנות הזאת על נגנז.
לכן האחיזה בקרנות המזבח שרבי חיים פסק לא יועיל לך בבי"ד של מעלה אחרי שאתה מודע לראיות רק נאחז בקש שכאילו יש לך על מי לסמוך.
באמונתו כתב:זאב ערבות כתב:באמונתו כתב:מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
עיין המצורף בזה, וגם אני שמעתי עדות אישית מידידי רמ"צ על דעתו (המעודכנת) של מורינו רמ"ש שליט"א. שקר - אין לו רגליים.
בקטע המצורף לא מוזכר שמו של הגרח"ק שעליו נסוב הויכוח ביני לבין מלבב.
בטח הוא מוזכר, בדוֹק שוּב פעם.
כשתילי זיתים כתב:זאב ערבות כתב:(תגובה להנ"ל בלי לצטט)
יפה, בכמה שורות סכמת את כל נושא התכלת שנשפכו עליו אין ספור קולמוסים. אבל..... מה עונים לך המתנגדים ובינהם גדולי ישראל לא פחותים מאלו שהזכרת הטוענים שלמרות כל ההוכחות עדיין מדי ספק לא יצאנו ועוד טענות אחרות? כלומר הויכוח הזה לעולם לא יגמר עד ביאת גואל צדק וזה מה שבאתי לומר וכמדומני שעל זה באה התשובה בקונטרס שהעליתי
המתנגדים בדרך כלל לא עונים לו שכבר ענו באריכות לכל דבריו אבל חוזר על אותן דברים שכבר הופרכו עשרות פעמים ומייגע את המתנגדים.
(לדוגמא בעלמא, מה שכותב שיש ברבה אופנים לצבוע כחול, ופשוט שידעו כן בעבר, מקודם כל אין הרבה אופנים בכלל, ואפילו אם כן מה ההכרח שידעו מזה, ואם אולי היו אלו שידעו מזה מה נפק"מ, אין שום סיבה להגיד שהיו משתמשים בזה במקום קלא אילן, לכן לא רואים מזה כלום), וכהנה לכל שאר דבריו.
בקיצור רוב דברי המלבב שליט"א הם סתם דמגוגיא שלא מחייב כלל תשובה שכבר מובן מאליו.
באמונתו כתב:זאב ערבות כתב:באמונתו כתב:מלבב כתב:לא אמרתי שהיה בעד התכלת, אמרתי שמעיקר הטיעון שלו חזר בו, ושמעתי זה מכמה אנשים שריכך עמדתו נגד התכלת
התמליל שנבאת זה סיפור ישן נושן, אני מדבר על סיפור שהיה בערך בשנת תשעט.
עיין המצורף בזה, וגם אני שמעתי עדות אישית מידידי רמ"צ על דעתו (המעודכנת) של מורינו רמ"ש שליט"א. שקר - אין לו רגליים.
בקטע המצורף לא מוזכר שמו של הגרח"ק שעליו נסוב הויכוח ביני לבין מלבב.
בטח הוא מוזכר, בדוֹק שוּב פעם.
ידידך - נעים ההליכות כתב:הקדמה
הנה בשנים האחרונות הולך ומתרבה בין בני תורה לובשי תכלת מהארגמון קהה קוצים, וגם הרבה רבנים לובשים תכלת בפרהסיה או בצנעא, והנה לפי הנראה רוב ככל הרבנים והת"ח שבררו את הנושא מסכימים עם עצם הזיהוי, רק חלקם לא מסכימים הלכה למעשה מכל מיני טעמים צדדיים, ומעטים המה הרבנים שבררו את הנושא ובכל זאת לא מסכימים עם עצם הזיהוי, וגם אלו שלא מסכימים כל אחד יש לו תיאוריה משלו וכמעט אין שניים באותה שיטה ובאותם טעמים לשלול.
מלבב כתב:...
באמת אין הרבה אופנים?
מי ים
צביעה בכמות מועטה
העמדה בשמש מיד אחרי הצביעה
שהייה בטמפרטורת חדר לזמן ממושך
חימום הבגד
זה מה שידוע לי שהתגלה בנתיים, לפי הקצב הזה בעוד עשר שמים יתגלו עוד כמה טכניקות, אלף שנה של שימוש עולמי בזמן שלמה המלך וחכמי קדם ומצרים לא יתכן שזה לא התגלה, ואם יתכן זה רחוק.
כמו שהשתמשו בתכלת במקום קלא אילן וכמו שהשתמשו באק"ק לכחול שאתה וקורן קורים סגול, ולא השתמשו בקלא אילן עם הבוקינם כמו שעשו סגול עם אק"ק ובוקינם, כך השתמשו בזה לכחול שאתה קורא כחול בהנחה שזה גם תכלת שהגויים חשקו בו.
מלבב כתב:מה קשר תכלת ראדזין לתכלת דידן?
כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:זאב ערבות כתב:(תגובה להנ"ל בלי לצטט)
יפה, בכמה שורות סכמת את כל נושא התכלת שנשפכו עליו אין ספור קולמוסים. אבל..... מה עונים לך המתנגדים ובינהם גדולי ישראל לא פחותים מאלו שהזכרת הטוענים שלמרות כל ההוכחות עדיין מדי ספק לא יצאנו ועוד טענות אחרות? כלומר הויכוח הזה לעולם לא יגמר עד ביאת גואל צדק וזה מה שבאתי לומר וכמדומני שעל זה באה התשובה בקונטרס שהעליתי
המתנגדים בדרך כלל לא עונים לו שכבר ענו באריכות לכל דבריו אבל חוזר על אותן דברים שכבר הופרכו עשרות פעמים ומייגע את המתנגדים.
(לדוגמא בעלמא, מה שכותב שיש ברבה אופנים לצבוע כחול, ופשוט שידעו כן בעבר, מקודם כל אין הרבה אופנים בכלל, ואפילו אם כן מה ההכרח שידעו מזה, ואם אולי היו אלו שידעו מזה מה נפק"מ, אין שום סיבה להגיד שהיו משתמשים בזה במקום קלא אילן, לכן לא רואים מזה כלום), וכהנה לכל שאר דבריו.
בקיצור רוב דברי המלבב שליט"א הם סתם דמגוגיא שלא מחייב כלל תשובה שכבר מובן מאליו.
באמת אין הרבה אופנים?
מי ים
צביעה בכמות מועטה
העמדה בשמש מיד אחרי הצביעה
שהייה בטמפרטורת חדר לזמן ממושך
חימום הבגד
זה מה שידוע לי שהתגלה בנתיים, לפי הקצב הזה בעוד עשר שמים יתגלו עוד כמה טכניקות, אלף שנה של שימוש עולמי בזמן שלמה המלך וחכמי קדם ומצרים לא יתכן שזה לא התגלה, ואם יתכן זה רחוק.
כמו שהשתמשו בתכלת במקום קלא אילן וכמו שהשתמשו באק"ק לכחול שאתה וקורן קורים סגול, ולא השתמשו בקלא אילן עם הבוקינם כמו שעשו סגול עם אק"ק ובוקינם, כך השתמשו בזה לכחול שאתה קורא כחול בהנחה שזה גם תכלת שהגויים חשקו בו.
לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
כשתילי זיתים כתב:לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
תקרא לזה הרבה או מועט זה לא דברים מסובכים ואין שום סיבה להגיד שבמשך אלף שנות שימוש בכל העולם לא עלו על זה, ואין שום סיבה להגיד שלא השתמשו בזה לכחול כמו לכמעט כחול.
מלבב כתב:אני לא מאמין על רבי חיים כזה עקימות
כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
תקרא לזה הרבה או מועט זה לא דברים מסובכים ואין שום סיבה להגיד שבמשך אלף שנות שימוש בכל העולם לא עלו על זה, ואין שום סיבה להגיד שלא השתמשו בזה לכחול כמו לכמעט כחול.
עוד דמגוגיא, מה נפק"מ אם לאורך אלף שנה אולי אחד ראה שאם מבשלים הצמר הצבע נהרס, לא רואים מזה כלום.
באמונתו כתב:מלבב כתב:אני לא מאמין על רבי חיים כזה עקימות
רח"ל.
מרן הרב שטיינמן גופו זצ"ל אמר אז, שמניסיונו, מי שכבר שאל את ר"ח זצ"ל על טיפולים, וקיבל תשובה האוסרת כרגיל, לא יועילו לו יותר שום טיפולים בעולם, מפני שבשמים מתחשבים במילתו, והרי ר"ח הורה לו בפירוש להחמיר.
צריך לזכור, שר"ח זצ"ל, לא שימש בתור רב פוסק.
כל מהלכו ביסס על מסורת קבלתו מאביו ודודו הגדולים, בלא תזוזה ימינה ושמאלה, ואם לנו דרך כזאת לא מובנת, אין הבעיה אלא אצלינו!
דוגמא קטנה;
האם יש בימינו סיבה וטעם לאסור בפסח אכילת קטניות??
אין ספק, כי יכולים לשווק כיום קטניות, ללא שום חששות כלל, אלא זוהי מסורת אבותינו.
ר"ח זצ"ל אחז דרכי אבותיו ורבותיו בידו, באותה השיטה.
זאב ערבות כתב:(ד"א, זו הסכנה שבמסיון ומדוע אסור להכנס עמם לויכוחים, מפני שהם לעולם לא מרפים עד שלאט לאט הרעל שלהם מחלחל).
באמונתו כתב:דוגמא קטנה;
האם יש בימינו סיבה וטעם לאסור בפסח אכילת קטניות??
אין ספק, כי יכולים לשווק כיום קטניות, ללא שום חששות כלל, אלא זוהי מסורת אבותינו.
ר"ח זצ"ל אחז דרכי אבותיו ורבותיו בידו, באותה השיטה.
כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
תקרא לזה הרבה או מועט זה לא דברים מסובכים ואין שום סיבה להגיד שבמשך אלף שנות שימוש בכל העולם לא עלו על זה, ואין שום סיבה להגיד שלא השתמשו בזה לכחול כמו לכמעט כחול.
עוד דמגוגיא, מה נפק"מ אם לאורך אלף שנה אולי אחד ראה שאם מבשלים הצמר הצבע נהרס, לא רואים מזה כלום.
מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
תקרא לזה הרבה או מועט זה לא דברים מסובכים ואין שום סיבה להגיד שבמשך אלף שנות שימוש בכל העולם לא עלו על זה, ואין שום סיבה להגיד שלא השתמשו בזה לכחול כמו לכמעט כחול.
עוד דמגוגיא, מה נפק"מ אם לאורך אלף שנה אולי אחד ראה שאם מבשלים הצמר הצבע נהרס, לא רואים מזה כלום.
הצבע נהרס? תכלת יותר חשוב מארגמן, ואם בגלל שאפשר לעשותו מקלא אילן, גם סגול אפשר לעשות מקלא אילן ע"י עירבוב, אתה יכול לחלוק אבל להגיד דמגוגיה זה גופא דמגוגיה.
Driessen discovered photolytic debromination of DBI in 1944. An aqueous solution of the halogen-containing indigoid in the leuco form is first prepared by reaction with the powerful reducing agent sodium dithionite. Then the solution is exposed to sunlight or an equivalent ultraviolet source, while held in a transparent glass vessel for effective irradiation. But dithionite is a modern synthetic reagent that was not known in antiquity, and neither were glass reaction vessels. Therefore it is questionable whether photolytic debromination was available in antiquity to make indigotin. Furthermore, it would have been unnecessary in that era to make indigotin from purple, considering the ready availability of inexpensive woad and/or indigo from plants, then used for producing indigotin dye. Besides, the highly precious value of the purple dye would have been squandered.
כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:מלבב כתב:כשתילי זיתים כתב:לא, זה לא הרבה. וחוץ מחימום הבגד הדברים האלו לא הוכרחו כלל, או שרק עובדים בתנאים מסויימים. ואין שום סיבה להגיד שהיו עושים פעולות אלו בעבר.
ומי ים לא עושה כלום כמו שהבאנו למעלה כמ"פ, במח"כ החוקר המופלא והמפורסם מוה"ר באמונתו.
תקרא לזה הרבה או מועט זה לא דברים מסובכים ואין שום סיבה להגיד שבמשך אלף שנות שימוש בכל העולם לא עלו על זה, ואין שום סיבה להגיד שלא השתמשו בזה לכחול כמו לכמעט כחול.
עוד דמגוגיא, מה נפק"מ אם לאורך אלף שנה אולי אחד ראה שאם מבשלים הצמר הצבע נהרס, לא רואים מזה כלום.
הצבע נהרס? תכלת יותר חשוב מארגמן, ואם בגלל שאפשר לעשותו מקלא אילן, גם סגול אפשר לעשות מקלא אילן ע"י עירבוב, אתה יכול לחלוק אבל להגיד דמגוגיה זה גופא דמגוגיה.
לא נכון כלל, ראה כאן מש"כ זיידרמן בעצמו, (מובה בקונטרס חותם של אמת ע' 40)Driessen discovered photolytic debromination of DBI in 1944. An aqueous solution of the halogen-containing indigoid in the leuco form is first prepared by reaction with the powerful reducing agent sodium dithionite. Then the solution is exposed to sunlight or an equivalent ultraviolet source, while held in a transparent glass vessel for effective irradiation. But dithionite is a modern synthetic reagent that was not known in antiquity, and neither were glass reaction vessels. Therefore it is questionable whether photolytic debromination was available in antiquity to make indigotin. Furthermore, it would have been unnecessary in that era to make indigotin from purple, considering the ready availability of inexpensive woad and/or indigo from plants, then used for producing indigotin dye. Besides, the highly precious value of the purple dye would have been squandered.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים