מחשב מסלול כתב:היכן כתבו המקובלים ובעלי המוסר כי קודם שיעסוק אדם בתורה יתודה ויחזור בתשובה כי העונות מחשיכין אור השכל להבין שמועה,
מחשב מסלול כתב:היכן כתבו המקובלים ובעלי המוסר (כי קודם שיעסוק אדם בתורה יתודה ויחזור בתשובה) כי העונות מחשיכין אור השכל להבין שמועה,
עוד יתבאר על דרך אומרם ז"ל (זוה"ק ח"ג קכג) כי מי שהוא בעל עבירות שערי דעת התורה ננעלים בפניו, ותמצא כי שערי פתחי ההבנה בדברי התורה הם הם הקושיות שיעמדו בפני האדם והם סוד הקליפות המתהוים מעבירות האדם, וזה שהעיר הכתוב במאמר זה שמור ושמעת, פירוש אם אתה רוצה שתעמוד על אמיתת התורה להבין אמריה, שמור המצוות לבל תעבור עליהם, ובזה ושמעת את כל וגו':
רציני כתב:מחשב מסלול כתב:היכן כתבו המקובלים ובעלי המוסר כי קודם שיעסוק אדם בתורה יתודה ויחזור בתשובה כי העונות מחשיכין אור השכל להבין שמועה,
על החלק הראשון שיחזור בתשובה קודם הלימוד ליקט את הספרים בזה בקונטרס מעין גנים ה שמות ב עמוד קח.
אברהם שרייבר כתב:רציני כתב:מחשב מסלול כתב:היכן כתבו המקובלים ובעלי המוסר כי קודם שיעסוק אדם בתורה יתודה ויחזור בתשובה כי העונות מחשיכין אור השכל להבין שמועה,
על החלק הראשון שיחזור בתשובה קודם הלימוד ליקט את הספרים בזה בקונטרס מעין גנים ה שמות ב עמוד קח.
השמיט הקדמת דרך פקודיך
רציני כתב:אברהם שרייבר כתב:רציני כתב:מחשב מסלול כתב:היכן כתבו המקובלים ובעלי המוסר כי קודם שיעסוק אדם בתורה יתודה ויחזור בתשובה כי העונות מחשיכין אור השכל להבין שמועה,
על החלק הראשון שיחזור בתשובה קודם הלימוד ליקט את הספרים בזה בקונטרס מעין גנים ה שמות ב עמוד קח.
השמיט הקדמת דרך פקודיך
ייש"כ.
האם יש מי שעושה את השידוך, שצריך לחזור בתשובה כדי להבין את התורה?
ויסעו ישראל מרפידים (שמות יט, ב). פירש רש"י מה תלמוד לומר כו', מה ביאתן למדבר סיני בתשובה כו'. הנה עשו ישראל תשובה קודם שקבלו את התורה. מכאן רמז למאמר מקצת המקובלים, כי לפעמים נמנע מהאדם מלהבין איזה פשט או איזה חקירה והשגה, ודבר זה מחמת הקליפה מאיזה עון שעשה המבדלת בינו לבין העיון, על כן צריך אדם לפשפש במעשיו ולהתודות, ולהיות מודה ועוזב. וכן תיקן האלהי בפרדס תפלה על זה קודם שילמוד. וככה ינהוג כל אדם, אם קשה לו ההבנה, יתחרט על עונותיו ויתודה וישוב אל ה', ויתפלל אליו יתברך שהוא יחוננו דעת וילמדנו בינה. ורמז לדבר, סמיכת ברכת אתה חונן לברכת השיבנו אבינו לתורתך כו' והחזירנו בתשובה כו':
ויתבאר עוד הכתוב ומאמר רז"ל וישמרך, מן החטא, יאר ה' פניו אליך, בתורה, ולפי פשוטו יאמר נא במה שכתבו חכמי האמת, כי העונות מבדילים להחשיך אור השכל לבלתי הבין שמוע"ה, אשר הלך חשכים ואין נוגה לו להבין דברים על בוריין, ויסובו עליו קבא דקשית"א, ולכן השרידים אשר ה' קורא להם, אשר כל מגמתם ללמוד תורה לשמה ולכוין לאמיתה של תורה, לפני לימודם יחשבו מחשבה על שחטאו ויתנו לב לשוב, ובכן יעלה לימודם זך וישר, וזהו שנאמר וישמרך מן החטא, וכיון שאתה נקי וצדיק, יאר ה' פניו אליך בתורה, שלא יהיה פרגוד מפסיק, אז תבין עומקה של הלכה, וימשך עליך אור עליון לכוין לאמיתה של תורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים