צופה_ומביט כתב:.
והמציין רק ציין לדמיון שבין המילים, שזו [לא רק אותה משמעות אלא] אותה מילה בדיוק אלא שכאן א' וכאן כ'.
כאן באמת לא ירדתי לסוף דעת מע"כ בזה. מה זה אומר שזה אותה מילה בדיוק??
הם משני שרשים שונים לחלוטין.
א. כיד
ב. איד
מה הקשר?
הקשר היחיד שיש ביניהם הוא משום שלדעת המפרש אל"ף מתחלף בכ"ף (פשוטו כמשמעו), וא"כ הוא אותה מילה. והדרא קושיא לדוכתא מה המקור לזה.
כמובן שלומר שהמפרש רק רצה לציין שיש דמיון בין המילים ושבאמת לא פירש כיד מלשון איד רק מפני שכן מוכח לפי הענין (כרש"י בפירוש ראשון, ואב"ע ורלב"ג ועוד שאליהם ציינת), הוא דוחק מאד גדול. וזה ממש כמעייל פילא בקופא דמחטא.
וגם לפי זה נמצא שהמפרש אינו מוסיף כלום על מה שכבר פירש רש"י שכוונתו 'שבר' לפי הענין, ושאין לו אח במקרא. ומה בא להוסיף?
ברור שכוונתו לומר שיש לזה סמך בדקדוק ג"כ.