בברכה המשולשת כתב:הגה"צ רבי אריה לוין כתב שמרן הראי"ה זצ"ל אמר זאת על לוויית המקובל האלוקי הלשם זיע"א. הדברים מופיעים בקונטרס שלו על תולדות הלשם.
יש לדייק, ר' אריה לוין מספר במחברתו שכאשר שהוציאו את המיטה לרחובה של עיר הספידו רבה של ירושלים הראי"ה קוק (מחמת שכהן היה – לא הספידו בביתו), ואמר בתוך הדברים בבכי תמרורים ש
אילו זכינו היינו רואים כי איפסק עמודא דנורא בין דידיה לדידן, כראוי לחד בדרא או לתרי בדרא. ומוסיף ר' אריה לוין שאמנם ראינו פלא, כשהעלו את ארונו אל מעלת הר הזיתים, מנוחתו כבוד, והתחילו להתעסק בקבורתו, זכינו כל המשתתפים לראות בעינינו עמודא דנהורא כעין מראה הקשת תחת כפת השמים ממזרח למערב עד סתימת הגולל. כולם ראו ותמהו.
אבל יש בפנינו עוד שתי עדויות נאמנות בלתי תלויות.
הגר"ש דבליצקי בקונטרסו על הלשם מביא בשם ידידו
ר' חיים יעקב אלקוניק מבני ברק, יליד ירושלים, שסיפר לו אביו דבר פלא, שראה בעיניו את העמודא דנורא. גם
ר' אברהם שטרן כותב בספרו מליצי אש חלק אדר עמ' עא, בשם
רצ"ה פרבר: "שבעת נגנז ארון הקודש ז"ל נראה מחזה נורא לעיני כל העם, עמודא דנהורא ממזרח למערב, עד סתימת הגולל, שלא נראה בירושלים עיה"ק כמה מאות שנים".
ודלא כארחות רבינו.