הודעהעל ידי י. אברהם » ב' מרץ 30, 2020 8:51 am
תיקונים והערות בר"י מגאש עמ"ס בבא בתרא (מהד' תשע"ה)
במהדורה חשובה זו נוספו עשרות קטעים חדשים, שורות ומילים חדשות, שמעולם לא נדפסו, ועוד בה הרבה מעלות טובות, ומ"מ עי' מנחות כט. מנורות שעשה שלמה המלך הכניסם לכור אלף פעמים.
פרק חזקת הבתים
[עמ' קז] טור ב סוף קטע א
דבעידנא דאיתיה להך נגיחה ליתיה 'בהך' נגיחה.
דבעידנא דאיתיה להך נגיחה ליתיה להך נגיחה.
[עמ' קי] טור א
דכיון 'דהא אחזיק' סתמיה דבליליא דייר.
נדצ"ל דכיון דהאי מחזיק סתמיה דבליליא דייר.
[עמ' קיא] טור ב
פי' איטרא. שטרא, מלשון שמירה, לפי שהשטר שומר את הדבר הוא שלא ישכח. ובהערה 66 וצ"ב מאיפה היה ברור לרבינו דשטרא הוא לשון שמירה.
נראה דכוונת רבינו דאיטרא מל' שמירה, ולא דשטרא מל' שמירה. ובתחילה כתב דפי' איטרא הוא שטרא, ואח"כ הסביר למה איטרא הוא שטרא, משום דאיטרא הוא ל' שמירה, והשטר שומר כו'.
[עמ' קיב] סוף טור ב
אין 'דאבהתיה' היא.
צ"ל אין דאבהתיך היא.
[עמ' קיח] טור א שורה 13
ואכתי ליכא ראיה 'בהדי'
נדצ"ל ואכתי ליכא ראיה ברורה
[עמ' קיט] טור א שורה 18
ולזילותא דבי דינא 'קא מיפלגי'
אולי צ"ל ולזילותא דבי דינא לא חיישינן
[שם]
אבל אילו מודו תרויהו דמצרפי עדותן 'כ"ע,' אע"ג דאחתיניה אמש מסקינן ליה היום.
נדצ"ל אבל אילו מודו תרויהו דמצרפי עדותן, [ל]כו"ע אע"ג דאחתיניה וכו'.
[עמ' קכז] טור ב
ואם היו 'נטועין' כגון שלא היו נטועין.
צ"ל ואם היו נטיעות.
[עמ' קכח] טור א
ר' שמעון אומר כרם ורואין את האמצעיות כאילו אינן. ובהערה 247 וכ' הפני שלמה דאפ"ל דכך היתה גי' הרמב"ם פ"ז כלאים ה"ב.
בר"ן כתב "וכיון דאוקימנא למילתיה בתנאי וקם ליה רבא כר' שמעון, הכי קיי"ל דאינו כרם ואינו צריך להרחיק ממנה אלא ו' טפחים כו' וכן כתב הרמב"ם ז"ל פ"ז מהלכות כלאים. וכ"כ במאירי עירובין ג:
[עמ' קמא] טור ב
כדאמרינן דאי חזינן דליכא למיחש כו'
היכא אמרינן כן?
ונראה דכך צ"ל אלמא חששא בעלמא הוא כו' כדאמרינן, (דאי) [ואי] חזינן דליכא למיחש כו'.
נערך לאחרונה על ידי
י. אברהם ב ג' מאי 18, 2021 11:15 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.