הודעהעל ידי הוגה » ה' מאי 03, 2012 9:21 am
לכאו' יש להוכיח מגויה שנתגיירה בעיבורה, שחייב בפדיון הואיל ונולד בקדושה, ונלמד מ"פטר רחם בישראל", משמע שזה תלוי בלידה, וכיון שעד הלידה נתחללה - חייב.
מאידך יש להוכיח משם להיפך, דדוקא שם שיש פסוק, אל"ה היה שם פטור מפני שעיבורו לא בקדושה. ובנ"ד י"ל שא"א ללמוד מהפסוק הנ"ל, כיון שהרי כאן באמת "פטר רחם מישראל", ואילו פסול זהו ענין אחר, ולכן כאן יעמוד כמו שם אלמלי הפסוק, ויהיה תלוי בעיבור - ופטור.
אבל באמת בלא"ה כתב הש"ך בסי' ש"ה ס"ק כ"ב, דאפי' אם תחילה נתחללה מעכו"ם, ואח"כ נתעברה מישראל - ג"כ חייב. כ"ש בנ"ד.