אברהם כתב:הנה, אף אם אין ענין ההילולא אלא מנהגא בעלמא, מ"מ המקיימו מקיים מצות עשה של כבוד תלמיד חכם לאחר מותו. [דזהו עניין ההילולא לכבד הנפטר ע"י הדלקת המדורות ובסעודות ובנדרים ונדבות שנודרים שם וכו'].
ולפי"ז העוסק בהכנות להילולא וכדו' פטור מן המצוה, ואינו צריך להפסיק באמצע לתפילה וכדו'.
אברהם כתב:מוקדש לישראל הר כסף שכתב כך:
"באמת אותנו האברכים הליטאים היום הזה 'תוקע' קצת כי בשביל ילדינו הרי יום זה הוא יום גדול וא"א להתעלם ממנו, אבל כשאני יורד למדורה אני ממש לא יודע מה אני אמור לעשות שמה. לא שאני בטוח שכל שכיני היקרים המשתייכים לקהילת החסידים כן יודעים אבל הרגש החם פועם בלבבם. ואצלי לא."
תכוין לקיים מצות עשה דאורייתא של כבוד תלמידי חכמים (ועוד איזה תלמיד חכם!!)
תתרגש ותצטרף בכל עוז לכבוד התורה ולומדיה.
ובזה תשלים התיקון לתקופה זו של פרוס מתן תורה
הניתנת למצפים לה ומכבדים אותה.
אדג כתב:והרי על רשב"י נאמר שהיה מתפלל אחת לל' יום.
נושא ספרים כתב:גישה ליטאית למהדרין, לקחת הילולה, שהיא מושג קבלי לעילא, וליצוק בזה תוכן הלכתי (עשה דכבוד התורה) ולפלפל כמו שטיקל תורה. ווי זמיר.
תולעת ספרים07 כתב:מדוע דווקא בהכנות ולא בעצם ההילולא
אדג כתב:והרי על רשב"י נאמר שהיה מתפלל אחת לל' יום. ואעפ"כ בדורנו, דור נחות, לא נהגו הכי
אדג כתב:האם ראה מישהו הדוחה את תפלתו כליל מחמת עיסוקו במצוה?
אדג כתב:ופורץ גדר ישכנו נח"ש.
ישראל הר כסף כתב:בכ"א תודה על הרעיון הוא יפה בשביל לומר אותו, אבל לא 'מתחבר' לי, מכיוון שיש דברים שבגללם עושים דברים, ויש דברים שאחרי עושים אותם מוצאים בהם ענינים ורמזים ורעיונות. שלך- מצטרף לחלק השני ומכאן רפיסותו.
ישראל הר כסף כתב:שילוב של רעיון חסידי קבלי משהו עם בלי המוסר
ישראל הר כסף כתב:חמוד מאוד אבל לא יותר מזה
צh33 כתב:בפשטות השמחה אצל כל אחד היא מההתגלות של פנימיות התורה וההתגלות הראשונה חביבה ככל ההתחלות וכו'
אברהם כתב:הלא כל דברי הושתתו על הנחה היסטורית אחת - שמנהג העליה למירון והשמחה שעושים שם התחיל הרבה לפני התפשטות הקבלה, הוא נעשה בתמימות וטהרה ע"י המון העם שחפצו לכבד את התנא הקדוש [שזה, מה לעשות, מצוה דאורייתא].
האר"י הק' גילה את הסודות הטמונים במנהג זה [כדרכו בהרבה מנהגים לגלות את שורשיהם הנסתרים והגבוהים] אבל ראשית יש לנו להבין ולהתחבר לעיקר העניין ואח"כ להעמיק בסודות הנסתר וענייני הקבלה.
צh33 כתב:אין נ"מ בכלל אם הדברים התפרסמו בעולם וכו' כיון שהד"ת נמשכו למטה ונאמרו בחלל העולם ע"י רשב"י טרם פטירתו ובטח כבר הנפשות הרגישו וכו'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 374 אורחים