הודעהעל ידי היא שיחתי » ש' מאי 12, 2012 11:58 pm
זוהר כרך א (בראשית) פרשת בראשית [דף כו עמוד א]
רבעאה עאל בפר"ת דאיהו מוחא דביה פריה ורביה, בן זומא ובן עזאי דעאלו בקליפין דאורייתא הוו לקאן בהון, ר' עקיבא (פקודי רנ"ד) דעאל במוחא אתמר ביה דעאל בשלם ונפק בשלם (א"ר אלעזר אבא יומא חד הוינא בבי מדרשא ושאילו חברייא מאי ניהו דא"ר עקיבא לתלמידוי כשתגיעו לאבני שיש טהור אל תאמרו מים מים שמא תסתכנון גרמייכו דכתיב (תהלים ק"א) דובר שקרים לא יכון לנגד עיני, אדהכי הא סבא דסבין קא נחית אמר לון רבנן במאי קא תשתדלון, אמרו ליה ודאי בהא דא"ר עקיבא לתלמידוי כשתגיעו לאבני שיש וכו' אמר לון ודאי רזא עלאה אית הכא והא אוקמוה במתיבתא עלאה ובגין דלא תטעון נחיתנא לכו ובגין דאתגליא רזא דא בינייכו דאיהי רזא עלאה טמירא מבני דרא בודאי אבני שיש טהור אנון דמנהון מיין דכיין נפקין ואינון רמיזין באת א רישא וסופא, ו' דאיהו נטוי בינייהו איהו עץ החיים מאן דאכיל מניה וחי לעלם, ואלין ב' יודי"ן אנון רמיזין בוייצר ואינון תרין יצירות יצירה דעלאין ויצירה דתתאין ואנון חכמה בראש וחכמה בסוף תעלומות חכמה ודאי אנון תעלומות מחכמה עלאה דתחות כתר עלאה ואנון לקבל ב' עיינין דבהון (שמות י"ח א) תרין דמעין נחתו בימא רבא ואמאי נחתו בגין דאורייתא מתרין לוחין אלין הוה משה נחית לישראל ולא זכו בהון ואתברו ונפלו ודא גרים אבודא דבית ראשון ושני ואמאי נפלו בגין דפרח ו' מנייהו דאיהו ו' דוייצר ויהיב לון אחרנין מסטרא דעץ הדעת טו"ר דמתמן אתייהיבת אורייתא באסור והתר מימינא חיי ומשמאלא מותא ובג"ד א"ר עקיבא לתלמידוי כשתגיעו לאבני שיש טהור אל תאמרו מים מים לא תהוו שקילין אבני שיש טהור (נ"א דאינון ב' יודין דוייצר חכמה עלאה וחכמה תתאה) לאבנין אחרנין דאנון חיי ומותא דמתמן (קהלת י') לב חכם לימינו ולב כסיל לשמאלו, ולא עוד אלא אתון תסתכנון גרמייכו בגין דאלין דעץ הדעת טו"ר אנון בפרודא ואבני שיש טהור אינון ביחודא בלא פרודא כלל ואי תימרון דהא אסתלק עץ החיים מנייהו ונפלו ואית פרודא בינייהו, דובר שקרים לא יכון לנגד עיני דהא לית תמן פרודא לעילא דאלין דאתברו מאנון הוו, אתו לנשקא [דף כז עמוד א] ליה פרח ואסתלק מנייהו)