תוכן כתב:האם אין זו תעודת עניות לחברה החרדית הליטאית שרוב מאמרי החיזוק מסתובבים על ציר אחת, היינו לימוד התורה? האם אין עוד דברים שראויים לדון בהם ולהתפעל בהם, תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה ועוד ועוד? למה שוב ושוב אותו הנושא?
תוכן כתב:האם אין זו תעודת עניות לחברה החרדית הליטאית שרוב מאמרי החיזוק מסתובבים על ציר אחת, היינו לימוד התורה? האם אין עוד דברים שראויים לדון בהם ולהתפעל בהם, תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה ועוד ועוד? למה שוב ושוב אותו הנושא?
איש_ספר כתב:הקנטורים שלך מר תוכן אינם במקום, רש"א מדבר הרבה על תפילה, דבקות וירא"ש, ויש לו גם ספרים ע"ז, אולי מחיבתך לנוצרים ימש"ו שכחת את הלוח העברי, ובכן כהיום הזה ערב שבועות היום, ונהגו זה רבות בשנים להגביר חיילים לתורה בימים אלו, ומכאן נושא השיחה והחוברת. ותו לא מידי.
סעיף כתב:שוב מוכח מה שכבר נכתב בעבר [בלי נקיטת צד בענין] שהפורום נוטה חזק לצד הליטאי, וכאשר נכתב תגובה קטנה על מאמר ליטאי מיד נזעקים ראשי הפורום להגנה מאסיבית, מה שלא מצאנו בדברים אחרים כ"כ.
תוכן כתב:האם אין זו תעודת עניות לחברה החרדית הליטאית שרוב מאמרי החיזוק מסתובבים על ציר אחת, היינו לימוד התורה? האם אין עוד דברים שראויים לדון בהם ולהתפעל בהם, תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה ועוד ועוד? למה שוב ושוב אותו הנושא?
אליהוא כתב:אי"ז תעודת עניות אלא תעודת כבוד שמניחים חיי שעה ועוסקים בחיי עולם.
תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה
תוכן כתב:האם אין זו תעודת עניות לחברה החרדית הליטאית שרוב מאמרי החיזוק מסתובבים על ציר אחת, היינו לימוד התורה? האם אין עוד דברים שראויים לדון בהם ולהתפעל בהם, תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה ועוד ועוד? למה שוב ושוב אותו הנושא?
סעיף כתב:איש_ספר כתב:הקנטורים שלך מר תוכן אינם במקום, רש"א מדבר הרבה על תפילה, דבקות וירא"ש, ויש לו גם ספרים ע"ז, אולי מחיבתך לנוצרים ימש"ו שכחת את הלוח העברי, ובכן כהיום הזה ערב שבועות היום, ונהגו זה רבות בשנים להגביר חיילים לתורה בימים אלו, ומכאן נושא השיחה והחוברת. ותו לא מידי.
א. לתוכן !
הייתי מציע לך לשנות את שם הניק שלך כיון שכ"ז שתמשיך ותכתוב כאן [לא משנה מה] תזכה לקיתונות של בוז מאיש ספר..
ב. שוב מוכח מה שכבר נכתב בעבר [בלי נקיטת צד בענין] שהפורום נוטה חזק לצד הליטאי, וכאשר נכתב תגובה קטנה על מאמר ליטאי מיד נזעקים ראשי הפורום להגנה מאסיבית, מה שלא מצאנו בדברים אחרים כ"כ.
היא שיחתי כתב:תוכן כתב:האם אין זו תעודת עניות לחברה החרדית הליטאית שרוב מאמרי החיזוק מסתובבים על ציר אחת, היינו לימוד התורה? האם אין עוד דברים שראויים לדון בהם ולהתפעל בהם, תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה ועוד ועוד? למה שוב ושוב אותו הנושא?אליהוא כתב:אי"ז תעודת עניות אלא תעודת כבוד שמניחים חיי שעה ועוסקים בחיי עולם.תפילה, דביקות, מוסר, שאלות במחשבה, צדיק ורע לו, בחירה
כל זה חיי שעה?
איש_ספר כתב:אולי מחיבתך לנוצרים ימש"ו שכחת את הלוח העברי, ובכן כהיום הזה ערב שבועות היום
סעיף כתב:א. לתוכן !
הייתי מציע לך לשנות את שם הניק שלך כיון שכ"ז שתמשיך ותכתוב כאן [לא משנה מה] תזכה לקיתונות של בוז מאיש ספר..
שי אבי דוד כתב:עתה נתחדש לי: כי ה'תורה' שייכת לליטאים
שי אבי דוד כתב:חידוש גדול התחדש היום בבית המדרש. ידעתי עד כה כי ארץ ישראל וגאולת ישראל שייכת ל'מזרוחניקים', 'אהבת ישראל' לחב"ד, 'שמחה' לרבי נחמן. אמור לי מה הוא 'נושאך' ואומר לך מי אתה. אם אינך משם, אל תגע במה שאינו שייך לך. אסור לך להבין במה שאינו נתון תחת 'חסותך'.
עתה נתחדש לי: כי ה'תורה' שייכת לליטאים - וככל הנראה תחושה דומה לזו שאוחזת את הליטאי המצוי (מבלי להכליל חלילה) בשומעו: 'גאולה' ועוד 'גאולה', ארץ ישראל ואהבת ישראל, ומצוה גדולה להיות בשמחה ועוד ועוד, היא גם זו שאוחזת את 'החסיד' בשומעו 'תורה ועוד תורה'. לתומי סברתי כי התורה לפחות היא אותה תורה, של כולנו, וכי 'הכל כלול' בה.
בנוגע לעצם השאלה: מדוע בחר הגר"ש אויערבאך לדבר (בשיחות אלו לפחות כהערת המעיר) דוקא על תורה? נדמה לי כי מן הראוי להפנות את השאלה אליו. זוהי בהחלט שאלה מאותן שאלות שעליהן נאמר 'ילך אצל חכם'.
איש_ספר כתב:כפי הנשמע הקטע המודגש בעמ' כ"ט מכוון נגד ההשקפה המובעת בחיבור בעצתך תנחני המוכר כאן, ואולי גם נושאי דגלה.
תוכן כתב:אם מישהו יענה לעניין, אולי אחזור בי, ואולי אכתוב למה נראה לי להחזיק בעמדתי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 716 אורחים