כתב ב"י או"ח סי כה וביום ראש חודש נהגו העולם לחלוץ תפילין קודם תפלת מוסף ושמעתי שהטעם משום דבאותה תפלה אומרים כתר ואין נכון להיות באותה שעה כתר דתפילין. ועפי"ז כתב הרמ"א הגה: וה"ה בחול המועד, ודוקא במקום שאומרים במוסף קדושת כתר, מיהו נוהגים לסלקם קודם מוסף בכל מקום (ב"י).
ועפי"ז פסקו האחרונים במי ששומע קדושת כתר חייב לשמוט התפילין ממקומם.
ויש לתמוה שמנוסחאות הגאונים והראשונים מבואר שהיו אומרים קדושת כתר בכל יום וא"כ היו צריכים לחלוץ התפילין כל יום קודם תפילת העמידה