וז"ל המ"א בסי' רצט סקט"ז
שאין מבדילין - ואף על גב דחייבות בתפלה כמ"ש סי' ק"ז מ"מ רובן לא נהגו להתפלל במ"ש ואפשר לומר כיון דתפלת ערבית רשות אלא דקבלו עלייהו כחובה והנשים לא קבלוהו עלייהו במ"ש:
מפורש מדברי המ"א שרק בתפילת ערבית של מוצ"ש אין רוב הנשים מתפללות וכתב שאפשר שלא קיבלו עליהם חובה תפילת ערבית של מוצ"ש
וז"ל הגר"ז בסי' קו ס"ב:
אבל תפלת ערבית שהוא רשות אף על פי שעכשיו כבר קבלוהו עליהם כל ישראל לחובה מכל מקום הנשים לא קבלו עליהם ורובן אינן מתפללות ערבית במ"ש
השמיט פעם אחת תיבת במוצ"ש.
ובציונים ציין שמקורו מד' המ"א הנ"ל.
ובמשנה ברורה בסי' קו סק"ד כתב וז"ל:
אבל תפלת ערבית שהוא רשות אף על פי שעכשיו כבר קבלוהו עליהם כל ישראל לחובה מ"מ הנשים לא קבלו עליהם ורובן אין מתפללין ערבית. עכ"ל הנה השמיט שתי פעמים את תיבות מוצ"ש שכתב המ"א
ובשער הציון כתב שמקור הדברים הם ממ"א סי' רצט' ופמ"ג והגר"ז
ובמאת שבדפוסים קדומים של שו"ע הרב נראה שהסיום אינו במ"ש אלא כמ"ש.
עכ"פ נמצינו למדים שהמ"א מעולם לא דיבר בצורה גורפת על כל תפילת ערבית אלא שאפשר שתפילת ערבית במו"ש לא קיבלו עליהם ועל תפילה זו הרי הוא מעיד שרובן אינן מתפללות.
ואף שהוא דבר מוקשה בסברא שקיבלו על עצמם רק חלק מהזמן, מ"מ זה מה שחידש המ"א והבאים אחריו לא נראה שבאו לחדש דין נוסף שהרי מציינים כמקור את ד' המ"א.