עשוי לנחת כתב:ראה של"ה וישב דרך חיים תוכחת מוסר אות נז
חקר כתב:כבר כתב ע"ז החת"ס: ולא אאמין על שבטי י"ה שעסקו בשמות הקדושים ע"מ לשעשע עם נקבה חלילה חלילה וכו'.
חקר כתב:בפרשת וישב עה"פ 'ויבא יוסף את דבתם'.
לא הבנתי כיצד ממה שראה יוסף את אחיו מתהלכים עם נקבה כלשהי, חשד בהם בעריות.
אגב, ראיתי מי שמפרש שיוסף ראה את ראובן שוכב את בלהה (לפי חלק מהדעות בגמרא ובמדרש) או נכנס לאוהל שבו שהתה, כדי להוציא את מיטתו של יעקב, וזהו סיפורו של יוסף על אחיו בעריות, ומכאן "וישמע ישראל".
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי כיצד ממה שראה יוסף את אחיו מתהלכים עם נקבה כלשהי, חשד בהם בעריות.
כנראה שהשל"ה הבין שאם בחור מטייל עם בחורה (טיול הוא עניין עונג בעלמא ולא הליכה לצורך) סרך עריות יש כאן!
אוצר החכמה כתב:אגב, ראיתי מי שמפרש שיוסף ראה את ראובן שוכב את בלהה (לפי חלק מהדעות בגמרא ובמדרש) או נכנס לאוהל שבו שהתה, כדי להוציא את מיטתו של יעקב, וזהו סיפורו של יוסף על אחיו בעריות, ומכאן "וישמע ישראל".
אבל אם זה חטאו של ראובן בלבד למה יתייחס העניין לכולם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 472 אורחים