איש_ספר כתב:באתר המפואר של ברגינסקי, יש סריקה מיוחדת של כתי"ק הגר"א על היכלות.
יוסף שרייבער כתב:זה מזכיר לי מה שאמר לי פעם הג' רי"י ווייס שיש איזה אברך שמביא לו כל כמה שבועות 'הגהות הגר"א' על ספרים, אלא מה כתב ידו אופייני לכמה וכמה חכמים מאותו דור.
יוסף שרייבער כתב:ובכלל כל הקטלוג זה עפעס לא הסגנון המוכר של קדם שבד"כ מתחיל במחירים יותר עממיים והשוק החופשי קובע מחירם האמיתי.
יוסף שרייבער כתב:זה מזכיר לי מה שאמר לי פעם הג' רי"י ווייס שיש איזה אברך שמביא לו כל כמה שבועות 'הגהות הגר"א' על ספרים, אלא מה כתב ידו אופייני לכמה וכמה חכמים מאותו דור.
מאיר חכמים כתב:איפה המאמר של הרב קמינצקי?
הלכתי להסתכל על פריט חמש.יוסף שרייבער כתב:אגב, לוט מספר 5 שוה אולי כמה מאות $ אני לו מבין מי חושב שיקבל בעדם $12.000 ובכלל כל הקטלוג זה עפעס לא הסגנון המוכר של קדם שבד"כ מתחיל במחירים יותר עממיים והשוק החופשי קובע מחירם האמיתי.
עשוי לנחת כתב:בעקבות הקטלוג [הגמרות של הגר"א] התעוררתי לכך שגם בגמרות פעם מסכת שקלים מהירושלמי היתה מצורפת לבבלי, ורציתי לדעת מתי זה קרה, מדוע ואיך שקלים סופחה לבבלי?
....
דברו כאן בעבר על מסכת קנים שמשניותיה צורפו לסדר דפי הבבלי, אך לא ראיתי שם התייחסות מספקת לשקלים.
...
בגולה כתב:עשוי לנחת כתב:בעקבות הקטלוג [הגמרות של הגר"א] התעוררתי לכך שגם בגמרות פעם מסכת שקלים מהירושלמי היתה מצורפת לבבלי, ורציתי לדעת מתי זה קרה, מדוע ואיך שקלים סופחה לבבלי?
....
דברו כאן בעבר על מסכת קנים שמשניותיה צורפו לסדר דפי הבבלי, אך לא ראיתי שם התייחסות מספקת לשקלים.
...
ראה באשכול שציינת - כאן בקובץ שצירפתי מספר עלי תמר, ובהודעה שלאחריה מה שהביא הרב חכם באשי, בענין זה
ומקום הניחו לו לרבינו, גאון עוזינו... אשר עשה דרך סלולה בכל התורה כולה, ומרוב חמלתו על קדושת התורה, הגיה גם זו המסכת הסדורה בש"ס בבלי ויושבת בדד עטופה בשיבובים באין פנות אלי'
אלי_ש כתב:רצ"ב מאמרו של ר"ד קמינצקי
---
עשוי לנחת (מבלי לענות על שאלותיך), ראה במאמר זה, סוף הערה 2
וכן ראה את דברי רבי ישראל משקלוב בהקדמתו (מצוטט במאמר בעמ' 6):ומקום הניחו לו לרבינו, גאון עוזינו... אשר עשה דרך סלולה בכל התורה כולה, ומרוב חמלתו על קדושת התורה, הגיה גם זו המסכת הסדורה בש"ס בבלי ויושבת בדד עטופה בשיבובים באין פנות אלי'
עשוי לנחת כתב:בגולה כתב:עשוי לנחת כתב:בעקבות הקטלוג [הגמרות של הגר"א] התעוררתי לכך שגם בגמרות פעם מסכת שקלים מהירושלמי היתה מצורפת לבבלי, ורציתי לדעת מתי זה קרה, מדוע ואיך שקלים סופחה לבבלי?
....
דברו כאן בעבר על מסכת קנים שמשניותיה צורפו לסדר דפי הבבלי, אך לא ראיתי שם התייחסות מספקת לשקלים.
...
ראה באשכול שציינת - כאן בקובץ שצירפתי מספר עלי תמר, ובהודעה שלאחריה מה שהביא הרב חכם באשי, בענין זה
תודה, אבל - כאמור - זה לא סיפק אותי,
השאלה היא מתי ולמה מסכת שקלים מהירושלמי סופחה לתלמוד בבלי, ומהן ההשלכות המעשיות לכך?
[שכחתי לציין שיש גם נפ"מ בצורות הפסק כפי הבבלי מול הירושלמי, ברמב"ם יש בזה גם כללים, השאלה היא אם לשקלים יש משקל חזק יותר משאר הירושלמי]
אלי_ש כתב:מסכת שקלים הופיעה בדפוס כחלק מה"תלמוד בבלי" כבר בהדפסה הראשונה של כל הש"ס בונציה. מסכת שקלים נדפסה בשנת רפ"ב.
בנוסף, עיין במצ"ב ואתה עשוי לנחת
מאיר חכמים כתב:כיוון שהתגלגל האשכול למסכת שקלים ירושלמית שחדרה לבבלי, אעלה עוד שאלה. המאירי חיבר פירוש על מסכת שקלים:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?5046&&page=2
עובדה זו כמובן אינה מעוררת פליאה אף על פי שאין גמרא בבלית. אולם הרב סופר מציין את סדר הפירוש לפי "פרק:הלכה", דהיינו כסדר שרגילים לציין ירושלמי. מעיון מועט בפירוש, לא התרשמתי שהמאירי מפרש את הבבלי אלא את המשניות (באיזהו מקומן הוא מזכיר את "תלמוד המערב", אפשר למצוא בחיפוש, ומכאן שהפירוש עצמו אינו על אותו התלמוד). האם כך המאירי נהג לציין משניות? האם הרב סופר רצה להקל על הרגילים ללמוד מסכתא זו בירושלמי?
איש_ספר כתב:הלכתי להסתכל על פריט חמש.יוסף שרייבער כתב:אגב, לוט מספר 5 שוה אולי כמה מאות $ אני לו מבין מי חושב שיקבל בעדם $12.000 ובכלל כל הקטלוג זה עפעס לא הסגנון המוכר של קדם שבד"כ מתחיל במחירים יותר עממיים והשוק החופשי קובע מחירם האמיתי.
ובכן אני הק' ראיתי לפני איזה זמן שתי תמונות אלו תלויות על קיר של בעליהן מה אומר ומה אדבר. התמונה שבקטלוג לא מצליחה לשקף אפס קצהו מההוד וההדר שלהם. לא רואים דברים כאלה. מדובר בתמונות גדלות מימדים ומרשימות בצורה יוצאת דופן. אני יודע באופן ברור שבעה"ב קיבל הצעות בסך אלפי דולרים ולא הסכים למוכרם. עוד פרטים אם תרצה באישי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 557 אורחים