היא שיחתי כתב:בויקיפדיה טוענים שכן
הרב 'איש_ספר' כתב:חבל שהרד"צ אינו בין החיים להראות לו את הספר הזה. הוא ביקר קשות את הרב קאפח ש'תיקן' את הפסוקים ברמב"ם ולא עמד ע"כ שיש לרבמ"ם כונה בזה.
איש_ספר כתב:כך מרגלא בפומי דאינשי. אבל לא מצאתי כן בהקדמתו הידועה (שנדפסה בראש הרי"ף סביוניטה שי"ד, באוצר נמצאת בש"ס עוז והדר מסכת ברכות עמ' 476).
ניסתי לבדוק גם במאמר הדפסת התלמוד לרנ"נ רבינוביץ לפי תיבות 'תורה אור' ולא הצלחתי למצוא.
ואולי כך יוצא מהעובדה שציונים אלו מופיעים לראשונה בדפוס ונציה יושטניאן שי"ד, ששם לראשונה נדפסו כל חידושי ושכלולי רבי יהושע בועז (עין משפט וכו').
מהעבר כתב:בשער של מסכת כריתות ויניציאה ש"י דפוס יושטיניאן שהיה פעם בידי כתוב כך
במלאכת ה' החדשה הזאת נתוסף ונתחדש על הנדפסים מקדם, מראה מקום של מסורת התלמוד ,ומראה מקום מהתוספות ,ומראה מקום מהפסוקים ,
כל התוספ' הזאת נעשה ע"י אחד מהתלמדי' שמו מהר"ר יהושע בעז ברוך יזיי"א מברוך זלה"ה
לזכות בהם את הרבים יזכור לו ולזרעו ה' ית' לטובה
כתוב מפורש שהוא המחבר
[כרך ד]: מסכת עירובין. עם פירוש רש"י ותוספות ופסקי תוספות ורבינו אשר ופירוש המשניות מהרמב"ם. במלאכת ה’ החדשה הזאת נתוסף ונתחדש על הנדפסים מקדם מראה מקום של מסורת התלמוד, ומראה מקום מהתוספות, ומראה מקו’ מהפסוקי’, ומראה מקו’ מדיני התלמוד בפוסקי’, והם הרמב"ם והר"ם [ר’ משה] מקוצי [בספרו, ספר מצוות גדול, רומא רל"ד בערך] ורבינו יעקב בעל הטורי’... נקרא עין משפט. וספר חיקור דינין, מיוסד על כל הדיני’ שבתלמו’ באיז’ מסכת’ נזכר ובאיזה פרק ובאיזה הלכה ובאיזה דף, על סדר ההלכתות כסדר ספר הי"ד [משנה תורה לרמב"ם]. וסימני הדינין בתלמוד, נקרא נר מצוה. גם נתוסף... קיצור פסקי הרא"ש, ומסומנין הדינין בספר רבינו אשר. כל התוספ’ הזאת נעשה ע"י... ר’ יהושע בעז מברוך... בכמ"ר שמעון מברוך... נדפס...בבית בן משק בית... מארקו אנטוניאו יושטיניאן. ש"י. קו, יו, ט-יב דף. בטופס שראינו אין שער. ראינו צילום השער שבספריית הסמינר בניו יורק.
[כרך מא]: מסכת תמורה עם פירוש רש"י ותוספות ופסקי תוספות. במלאכת ה’ החדשה הזאת נתוסף... על הנדפסים מקדם מראה מקום של מסורת התלמוד ומראה מקום מהתוספות ומראה מקום מהפוסקים [צ"ל: מהפסוקים!]. כל התוספ’ הזאת נעשה ע"י... ר’ יהושע בעז... ש"י. לד דף.
[כרך מג]: מסכת מעילה וקינים ומידות ותמיד. עם פירוש רש"י ותוספות. במלאכת ה’ החדשה הזאת נתוסף... מראה מקום של מסורת התלמוד ומראה מקום מהתוספות ומראה מקום מהפסוקים... נעשה ע"י... ר’ יהושע בעז... ש"י. לז [צ"ל: לח] דף.
בשער מוצגת תכנית ההדפסה. ר’ יהושע בועז ערך קודם לכן את מהדורת התלמוד של יושטיניאן, וינציאה ש"ו-שי"א, ונזכרות כאן תחילה ההוספות שכבר באו שם: מראה מקום לתנ"ך (נקרא אחר כך "תורה אור").... מראי-המקומות לתנ"ך ("תורה אור") אמורים היו להדפס בסוף המסכת, אולם הם נדפסו בפנים, פרט לדפים הראשונים. "
איש_ספר כתב:כבר כתבתי למעלה שכנראה הקביעה שרבי יהושע בועז הוא מחבר התורה אור, צאה מכך שמר"מ אלו הופיעו לראשונה בש"ס יושטינאן ש"ו - שי"א, שם נוספו כל שכלולי רבי יהושע לראשונה. אבל מאידך, בהקדמתו הארוכה (שנדפסה בראש רב אלפס סביוניטה שי"ד) בה מפרט רבי יהושע את כל מפעלו, עד לנתינת סימנים בדברי המרדכי, לא מזכיר ולו ברמז את המר"מ לפסוקים, באופן שנראה מזה, שלא מתח"י יצאו. ודברי רננ"ר נאמרו כנראה בהשערה בעלמא.
ואגב אציין לדבר פלא, בהקדמתו הארוכה, המוצגת בדפוסים, כהקדמת שלטי גיבורים, (ובאמת היא הקדמה בה מתאר רבי יהושע את כל מפעלו, כמו שכבר העיר הרננ"ר במקו"א), מזכיר רבי יהושע את מסורת הש"ס, עין משפט, נר מצוה, חקור דינין, ספר המחלוקת וספר הפשוטים, ורק חיבורו המפורסם שלטי גיבורים! לא נזכר ברמז! ולא ראיתי למי שעמד על כך.
פרי_העץ כתב: באשר ל'דבר פלא' שתמהתם, איני יודע מדוע לא עיין כ"ת בעמוד השער של הרי"ף סביוניטה שי"ד הנ"ל
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42785&st=&pgnum=247
התמיהה היותר גדולה היא אשר נראה כי חלק מהחיבורים נדפסו כבר בונצי'ה שי"ב ללא שום איזכור של ר' יהושע בעז זצ"ל
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42820&st=&pgnum=770
איש_ספר כתב:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 665 אורחים