גוראריה כתב:לא חייב להיות שכאמורא התגורר שם. אולי רק מוצאו משם.
ביקורים של תנאים היו ברומי, צרפת [גליא], כרכי הים [לכאורה איי הים התיכון], ספרד [אספמיא] וכו'
ישבב הסופר כתב:במפות שמאחורי תנ"ך קורן, ראיתי שמביאים שם שצרפת היא עיר ששוכנת על הים הגדול צפונה לא"י באיזור סוריא, וכן מוכך מאלישע שהלך לצרפת לאשה הצרפתית.
ולגבי ספרד, ראיתי שם שהביאו שהיה זה עיר באסיה הקטנה, מה שנקרא היום איזור תורכיה ויון.
ולפי"ז, זהו לדעתם פירוש הפסוק "וגלות החל הזה וכו'". ואולי לזה כיוון דראל באשכול ההוא.
ישבב הסופר כתב:במפות שמאחורי תנ"ך קורן, ראיתי שמביאים שם שצרפת היא עיר ששוכנת על הים הגדול צפונה לא"י באיזור סוריא, וכן מוכך מאליהו שהלך לצרפת לאשה הצרפתית.
ולגבי ספרד, ראיתי שם שהביאו שהיה זה עיר באסיה הקטנה, מה שנקרא היום איזור תורכיה ויון.
ולפי"ז, זהו לדעתם פירוש הפסוק "וגלות החל הזה וכו'". ואולי לזה כיוון דראל באשכול ההוא.
ישבב הסופר כתב:במפות שמאחורי תנ"ך קורן, ראיתי שמביאים שם שצרפת היא עיר ששוכנת על הים הגדול צפונה לא"י באיזור סוריא, וכן מוכך מאליהו שהלך לצרפת לאשה הצרפתית.
ולגבי ספרד, ראיתי שם שהביאו שהיה זה עיר באסיה הקטנה, מה שנקרא היום איזור תורכיה ויון.
ולפי"ז, זהו לדעתם פירוש הפסוק "וגלות החל הזה וכו'". ואולי לזה כיוון דראל באשכול ההוא.
חכם באשי כתב:האם באותם זמנים היה כבר איזור גרמניה מיושב בבני תרבות?!
חכם באשי כתב:אין לי כל 'דעות קדומות' על הספר. הדעות האלו אינם שלי, בברסלב עצמה, עד כמה שהבנתי, מפקפקים בספר הזה.
חכם באשי כתב:האם באותם זמנים היה כבר איזור גרמניה מיושב בבני תרבות?!
אמר שפעם אחת בימיו מצאו מצבה אחת בקברות מגנצא והיה כתוב בה שפחה חרופה. והיה הפרט מיום הקמתה עד אותו היום י"א מאות שנה. מכל זה נשמע שק"ק מגנצא וקהילת הלא היתה קהילה חשובה מכמה וכמה שנים.שבע כתב:חכם באשי כתב:האם באותם זמנים היה כבר איזור גרמניה מיושב בבני תרבות?!
להעיר מדברי מהרי"ל (מנהגים, ליקוטים אות מט) - אודות התיישבות יהודית בגרמניה בתקופת התנאים.
'אמר מהרי"ל, שראה בקובץ אחד העתקה מכתב ששלחו לק"ק מגנצא בתחילת מעשה 'אותו האיש' לבקש רחמים בתפוצות ישראל שיתבטל הרשע.
והיה כתוב בו קהילת מגנצא קהילת הלא וכפר רעגנשפורק'.
איש_ספר כתב:אמר שפעם אחת בימיו מצאו מצבה אחת בקברות מגנצא והיה כתוב בה שפחה חרופה. והיה הפרט מיום הקמתה עד אותו היום י"א מאות שנה. מכל זה נשמע שק"ק מגנצא וקהילת הלא היתה קהילה חשובה מכמה וכמה שנים.שבע כתב:חכם באשי כתב:האם באותם זמנים היה כבר איזור גרמניה מיושב בבני תרבות?!
להעיר מדברי מהרי"ל (מנהגים, ליקוטים אות מט) - אודות התיישבות יהודית בגרמניה בתקופת התנאים.
'אמר מהרי"ל, שראה בקובץ אחד העתקה מכתב ששלחו לק"ק מגנצא בתחילת מעשה 'אותו האיש' לבקש רחמים בתפוצות ישראל שיתבטל הרשע.
והיה כתוב בו קהילת מגנצא קהילת הלא וכפר רעגנשפורק'.
שבע כתב:
להעיר מדברי מהרי"ל (מנהגים, ליקוטים אות מט) - אודות התיישבות יהודית בגרמניה בתקופת התנאים.
צביב כתב:בספר הברית [רבי פינחס אליהו]
כותב את מקורות שמות המדינות באירופה לפי בני יפת
[ובספר אלף כתב מוזכר נחום הנביא, ולא הבנתי דבריו]
שטיינער כתב:בנדה ס"ה ע"א מנימין סקסנאה הוה שקיל ואזיל לאתריה דשמואל.
וכתב הרש"ש שם אולי היה ממדינת זאקסי"ן. עכ"ל. ומדינת זאקסי"ן היא מה שנקרא כיום סקסוניא, והיא אחת מ-16 מדינות המרכיבות את גרמניה.
האם אי מישהו מן החברים יכול להצביע על עוד מקומות דמצינו מחכמי הגמרא שהיו מתגוררים בארצות אירופה?
יורם נ. כתב:שאל רבי מתיא בן חרש את רבי שמעון בן יוחאי ברומי. (יומא נג:) ועוד הרבה.
ישבב הסופר כתב:[לפי"ז מובן יותר האימרה לא נאמר ימים אלא שיש בו מיני ימים הרבה, אינו דומה טעם דג העולה בקפריסין לטעם דג העולה באספמיה, דלפי הנ"ל המקומות קרובים וכמעט מכוונים זה כנגד זה, וטעם הדגים הזהים שונה, וההסבר הוא ע"פ עירוב הימים השונים במימי ים הגדול, משא"כ מקפריסין עד ספניא.]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 463 אורחים