ידידיה כתב:כפי שודאי יודע פותח האשכול שליט"א, כבר נחלקו בזה מחכמי דורנו, מרנן האחים מויז'ניץ שליט"א.
בעיתון (בקהילה? משפחה?) פ' בלק הופיע המו"מ הנ"ל ועיי"ש.מורה צדק כתב:ידידיה כתב:כפי שודאי יודע פותח האשכול שליט"א, כבר נחלקו בזה מחכמי דורנו, מרנן האחים מויז'ניץ שליט"א.
???
ידידיה כתב:בעיתון (בקהילה? משפחה?) פ' בלק הופיע המו"מ הנ"ל ועיי"ש.מורה צדק כתב:ידידיה כתב:כפי שודאי יודע פותח האשכול שליט"א, כבר נחלקו בזה מחכמי דורנו, מרנן האחים מויז'ניץ שליט"א.
???
ריבוי הנקודות, אגב, במקור. למשמעותן לא ירדתי.דו שיח מעניין נרשם עת נפרדו האחים: האדמו"ר מוויז'ניץ ציין את דבר נסיעתו לחו"ל והתנצל כי עליו למהר כדי להתפלל תפילת ערבית. נענה האדמו"ר הרמ"מ לאחיו: "איני דואג בעבורך למנין"... האדמו"ר מוויז'ניץ אמר בתגובה: "אני ממהר כי יש להתפלל תפילת ערבית לפני חצות הלילה"... ענהו אחיו האדמו"ר הרמ"מ: "והלא אפשר להציב שומר". ענה האדמו"ר מויז'ניץ: "שומר הוא רק בענין סעודה לפני תפילה וכדי שלא לאחר את התפילה"...
בינה נא זאת! כתב:להלן מתוך כתבה על פגישת האדמו"רים האחים מוויז'ניץ, עיתון חדשות משפחה, ט"ו בתמוז תשע"ב, עמ' 18:ריבוי הנקודות, אגב, במקור. למשמעותן לא ירדתי.דו שיח מעניין נרשם עת נפרדו האחים: האדמו"ר מוויז'ניץ ציין את דבר נסיעתו לחו"ל והתנצל כי עליו למהר כדי להתפלל תפילת ערבית. נענה האדמו"ר הרמ"מ לאחיו: "איני דואג בעבורך למנין"... האדמו"ר מוויז'ניץ אמר בתגובה: "אני ממהר כי יש להתפלל תפילת ערבית לפני חצות הלילה"... ענהו אחיו האדמו"ר הרמ"מ: "והלא אפשר להציב שומר". ענה האדמו"ר מויז'ניץ: "שומר הוא רק בענין סעודה לפני תפילה וכדי שלא לאחר את התפילה"...
למעשה, יש להבין את ההו"א, וכי מה יעשה ה'שומר'? יעצור את חצות שלא יעבור?
צביב כתב:שמעתי ממו"ר שעדיף להתפלל ערבית מוקדם [לא שאלתי מהו מוקדם והבנתי סמוך לשקיעה מאוד]
מאשר לדחות את התפילה בשביל לימוד שמתחיל לאחר צאת הכוכבים,
ואפילו יתפלל את כל התפילה קודם חצות.
ברסלב כתב:צביב כתב:שמעתי ממו"ר שעדיף להתפלל ערבית מוקדם [לא שאלתי מהו מוקדם והבנתי סמוך לשקיעה מאוד]
מאשר לדחות את התפילה בשביל לימוד שמתחיל לאחר צאת הכוכבים,
ואפילו יתפלל את כל התפילה קודם חצות.
צביב, לא הבנתי, מדוע שלא יתפלל ערבית קודם חצות, והרי הלימוד מתחיל אחר חצות, ומדוע סמוך לשקיעה, ואם מפני זריזין וכפי שהביא המ"ב כבר כתבו לדון כאן באשכול שמותר להעמיד שומר, ולהפסיד זריזין, וכאשר אמרו חז"ל התחילו אין מפסיקים, וה"ה שומר, אם התחיל אינו מפסיק, מותר לו להפסיד 'זריזין. דוק במה שנכתב לאורך האשכול.
צביב כתב:3 לא רק משום זריזים הרגיל, אלא ממה שהחמירו מאוד בערבית -וכל העובר על דברי חכמים חייב וכו'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 582 אורחים