יש מקורות שמצביעים על 22 כזמן שכחה? או על 25?
האם נידון זה של שכחה לאחר שנים נידון היכן שהוא?
בין שכחה ציבורית ובין פרטית
מענה לשון כתב:הקדמה: כל הכתוב להלן הוא פרי מוחי, ללא מקורות כלל, אלא בדרך האפשר.
מצינו (למיטב ידיעתי) ג' פעמים את המספר 22.
1. מספר השנים שבהם יעקב לא היה אצל אביו (ולא כיבדו)
2. כתוצאה מזה מספר השנים בהם יוסף לא ראה את אביו.
3. הגמ' בב"ק מביאה ש-22 שנים לא יישב רב יוסף את קושיית רבה עד שנתמנה.
ונראה לבאר ש-22 מסמל את מציאת האבידה, והשבת דבר שנתרחק.
ביעקב ויוסף הדברים מבוארים, וכן לגבי רבה ורב יוסף ש-22 שנה היה רחוק ממנו אותו ביאור של שינוי השם, ואח"כ שב אליו (שהרי מלפנים במעי אמו ידע כל התורה).
וא"כ אם כבר 22 מסמל את היפך השכחה במידת מה.
ומה שנבחר דוקא מספר 22, נראה שוב בדרך אפשר, שהרי הספרה 2 היא מיעוט הרבים, שכן מיעוט רבים שתים.
ו22 מחזק את הענין, ככפילות חלום פרעה.
וא"כ במקום שרוצים לציין שנתרבה משהו, אבל לא באופן אמיתי שהרי זה היה כבר לפני כן אצל האדם, ואין זה ריבוי מן החוץ, הרי זה נכלל בגדר מיעוט הריבוי וזהו מעלתו של 22.
היא שיחתי כתב:האם נידון זה של שכחה לאחר שנים נידון היכן שהוא?
ואיזו היא ישנה ששים שנה דברי ר"מ רבי יהודה אומר... ישנה שאין אדם זוכרה... אמר רב חסדא ש"מ מרבי מאיר האי סהדותא עד שיתין שנין מידכר טפי לא מידכר ולא היא התם הוא דלא רמיא עליה אבל הכא כיון דרמי עליה אפילו טובא נמי
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 652 אורחים