מה שכתוב המלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעוה"ב הוא גם באופן שלא הוי במצב הנ"ל דאזיל סומקא כל שביישו ברבים דינו כנ"ל או דווקא באופן\שאזיל סומקא?
אשמח למקורות בנידון.
תוכן כתב:מה שכתוב שאין לו חלק לעוה"ב, לשון גוזמא נקט, ובודאי אינו כפשוטו, ואינו בא אלא לעורר על חומר האיסור.
והאומר אין תורה מן השמים וכו': תנו רבנן כי דבר ה' בזה ומצותו הפר הכרת תכרת זה האומר אין תורה מן השמים, ד''א כי דבר ה' בזה זה אפיקורוס, ד''א כי דבר ה' בזה זה המגלה פנים בתורה ואת מצותו הפר זה המפר ברית בשר הכרת תכרת הכרת בעולם הזה תכרת לעולם הבא, מכאן אמר רבי אליעזר המודעי המחלל את הקדשים והמבזה את המועדות והמפר בריתו של אברהם אבינו והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה והמלבין פני חבירו ברבים אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים אין לו חלק לעולם הבא תניא אידך כי דבר ה' בזה זה האומר אין תורה מן השמים ואפילו אמר כל התורה כולה מן השמים חוץ מפסוק זה שלא אמרו הקדוש ברוך הוא אלא משה מפי עצמו זהו כי דבר ה' בזה ואפילו אמר כל התורה כולה מן השמים חוץ מדקדוק זה מקל וחומר זה מגזרה שוה זו זה הוא כי דבר ה' בזה .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים