איש_ספר כתב:אולי אתה מתכון לספרים של רמ"מ משטפנשט, על האמת והשקר, דברי מנחם, על החלומות, ועוד.
יורה דעה כתב:היכן ניתן להשיג את הספרים של רמ"מ משטפנשט?
יורה דעה כתב:האם אכן הדבר ברור מעל לכל ספק, שספרים אלו יצאו מפרי עטו של רמ"נ?
יורה דעה כתב:ומשום כך, כל עין תרים גבה בפליאה, לשמע הימצאות הספרים הנ"ל, שבוודאי אינם עולים בקנה אחד עם הקו ההשקפתי של חצר זו,
איש_ספר כתב:יש גם משהו בסגנון מודרני של האדמו"ר מזלטופל חתן של אדמו"ר מטשרקוב. (שמעתי שחמיו ביקש ממנו לכתוב כך כסוג של תשובה לגיסו הנ"ל משטפנשט)
יורה דעה כתב:מי יודע להרחיב לנו את הפרטים, באיזה ספר מדובר?איש_ספר כתב:יש גם משהו בסגנון מודרני של האדמו"ר מזלטופל חתן של אדמו"ר מטשרקוב. (שמעתי שחמיו ביקש ממנו לכתוב כך כסוג של תשובה לגיסו הנ"ל משטפנשט)
איש_ספר כתב:הטוב והתכלית
חצר רוז'ין פנים רבות לה, לא הרי האהלי יעקב ה'מודרני' כרד"מ מטשורקוב למשל. וכו'.
אגב רמ"נ לא היה אדמו"ר אלא מיועד לאדמו"ר והסתלק במבחר שנותיו.
לא שיש נפ"מ בדבר (לדידי).
ולא הבנתי מה ענין הוראת ר"י מרוז'ין לחסידיו לא להגות במורה לכאן, בקיצור אתה באמת כותב דברים משונים מאד במחילה.
איש_ספר כתב:הטוב והתכלית
איש_ספר כתב:ולא הבנתי מה ענין הוראת ר"י מרוז'ין לחסידיו לא להגות במורה לכאן, בקיצור אתה באמת כותב דברים משונים מאד במחילה.
אליהוא כתב:וכבר האריך בזה ד"א
יודל'ה כתב:איש_ספר כתב:הטוב והתכלית
לפני שנתיים בחתונת בן האדמו"ר מבוייאן שליט"א עם בת הרב ביברפלד מלונדון [כמדומני שיש לו איזה קשר עם טשורטקוב] חילקו בחתונה את הספר של הזלוטופלר הנ"ל בהדפסה מחודשת.
כנסת ישראל כתב:קודם תקרא את זה
לא ידען כתב:הקטעים 'הבשריים' המהפכניים, מובאים ללא ציון כל מקור.
זה לא מפתיע. אבל בכל קטע העוסק ב'השכלתו הכללית' וה'חיצוניות' שדבקה בו, יודע הקורא מיד שבסיומו לא תופיע כל ספרה המציינת מקור כלשהו ולו פשקוויל, כתב עת משכילי, משהו. כלום. גארנישט.
כך הן 10 השורות בתחילת עמוד 287, כך גם חתימת העמוד 'בווינה גם נחשף כנראה לפסיכואנליטקה' ללא כל מקור או ביסוס.
טריד בגירסיה כתב:לא ידען כתב:הקטעים 'הבשריים' המהפכניים, מובאים ללא ציון כל מקור.
זה לא מפתיע. אבל בכל קטע העוסק ב'השכלתו הכללית' וה'חיצוניות' שדבקה בו, יודע הקורא מיד שבסיומו לא תופיע כל ספרה המציינת מקור כלשהו ולו פשקוויל, כתב עת משכילי, משהו. כלום. גארנישט.
כך הן 10 השורות בתחילת עמוד 287, כך גם חתימת העמוד 'בווינה גם נחשף כנראה לפסיכואנליטקה' ללא כל מקור או ביסוס.
המקורות להשכלתו הכללית הם כמובן ספריו שבהם מביא ומצטט הרבה פילוסופים והיסטוריונים ואמנים כלליים, ומקורות אלו הובאו בפירוט במאמר זה בסקירה על ספריו. גם ההשערה שבוינה נחשף לזרמים הפילטוסופיים והפסיכואנלטיים החדשים מסתמכת על כתביו שבהם מביא מזרמים אלו, אלא שלא ברור היכן נחשף אליהם וע"ז ההשערה שמן הסתם היה זה בוינה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 555 אורחים