כרם כתב:ובאמת, איסור בשר ויין הוא משום שבטלו בשר קדשים ויין נסכים מהמקדש - והוא טעם מעיקר הדין לאסור בסעודה המפסקת, ומזה הורחב המנהג לימים שלפני ט"ב, ואינו ענין לאבלות על המת. ופשוט.
ישבב הסופר כתב:שטיינער, פשוט שזה כן מדברי הגמ', ערב ת"ב לא יאכל אדם בשר ולא ישתה יין וכו' ויושב כמי שמתו מוטל לפניו.
שטיינער כתב:עכשיו עשיתי חיפוש ומצאתי בביאור הגר"א סי' תקנ"ב (ד"ה ואין צריך) שהביא משם תרומת הדשן דסעודה המפסקת דין אנינות יש בה, ועל כן אינו אוכל בשר ושותה יין.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 83 אורחים