הודעהעל ידי יורה דעה » ג' יולי 24, 2012 11:01 pm
בגוף הדין אם אמרינן באיסורין דנצוק הוי חיבור, באופן כללי יש בזה מבוכה גדולה בין האחרונים, אבל בכעין נידון זה, כבר כתב הפמ"ג (יו"ד סימן קה מ"ז סק"ו) בזה הלשון: ..דאסור לכתחילה מטעם נצוק ר"ל דע"י נצוק ההבל עולה למעלה, עכ"ל. והחכמת אדם חולק וסובר שאפשר להתיר לכתחילה. ובספר מאור השבת (ח"ב מכתב מהגרש"ז אויערבך זצ"ל, כה,ד) כתב, שהגרשז"א סמך על דברי החכמ"א והקל לערות בכהאי גוונא.