גביר כתב:הרב שלמה גורן סלל דרך פסיקה ייחודית משלו השונה מהדרכים המקובלות אצל רוב ככל הפוסקים, כפי שהראה יפה ד"ר ירון זילברשטיין בספרו על אודותיו, וממילא דומה שטבעי שגם בלי קנאות וכו' יתחשבו פחות בפסקיו.
לענ"ד החוקרים קצת הגזימו בתיאור דרכו של הרב גורן כשונה מכולם.
נכון שיש לו כמה מאפיינים יחודיים, כמו דיון מורחב בירושלמי ובמדרשי הלכה, הסתייעות בתיאורים היסטוריים מתקופת חז"ל ועוד. אבל זה בעיקר בתשובות שבאו לשרטט עיקרון כללי כמו "הלחימה בשבת", או במאמרים שלא נכתבו דווקא כהלכה למעשה (כמו תורת המועדים, משנת המועדים). אבל, ברוב התשובות שלו לשאלות ספציפיות (מכשירי קשר בשבת, חימום שימושי בשר בשבת, גבינה של נכרים וכו') יש הליכה בדרך הקלאסית.