משולש כתב: "דברי שמואל" (דף ב): שקבלה בידו איש מפי איש עד רבנו האריז"ל שסעודת פדיון נחשבת כפ"ד תעניות. ושאם היה השדי חמד רואה דבר זה היה מברך ברוך הטוב והמטיב. עכ"ד. וברוך ה' אשר לא השבית לנו נאמן
משה פרץ כתב:הכוונה לספר דבר שמואל, ראה ב- https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... =&pgnum=18
ושם כתב פ' תעניות, ושוב כתב פ"ד. ע"ש.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:זכורני שהביא דבריו בשו"ת עמק יהושוע (מאמן).
גוראריה כתב:לשום ולסוכר יש ב' מעלות: גם דבר הנותן טעם וגם משתמר.
עם זאת ידוע מה שאמרו בשם גדולים ש'כאילו' פ"ד תעניות עוזר ל'כאילו' עברות. כל הכועס כאילו עובד ע"ז וכד'.
מאחורי הקלעים כתב:עוד מקור מהאמרי חיים
וירא משה.PNG
גוראריה כתב:והובא כאן כבר פעם באיזה אשכול ד' ר"פ מקוריץ שכאילו תענית מכפר על כאילו עבירה... כל הכועס וכד'.
וונדרבר כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:זכורני שהביא דבריו בשו"ת עמק יהושוע (מאמן).
ראה לעיל שבאמת זה המקור
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 73#p527835
משולש הביא את הדברים לעיל בשם שו"ת עמק יהושע, עיי"ש.
וכשמעיינים בס' דבר שמואל, רואים שמי שקיבל קבלה בידו איש מפי איש אינו מחבר ס' דבר שמואל [ר"ש עמאר ממקנס], אלא שכך שמע שסיפר שד"ר מצפת בשם רבי שמואל העליר [אב"ד עיה"ק צפת], בשם רבו רבי אברהם בער [מאווריטש, בעל בת עין] שקיבל איש מפי איש וכו'.
וראה עוד "המבשר תורני", עש"ק פ' בא תשע"ד, עמ' כ-כא.
https://tablet.otzar.org/#/book/192665/ ... 9/end/12/c
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 288 אורחים