... אבל ענינו מה שאמרו בפ"ו דנדרים ה"ח דב"ד של מעלה קובעים טבעו של עולם ע"פ ב"ד של מטה כדכתיב... והיינו דאמרו דביום ל' ב"ד שלמעלה ממתינין לב"ד שלממטה לדעת לגזור את טבע העולם על פיהים, אבל ביום ל"א שהוא כבר מוכרע אין גורלו של ביד ב"ד ואין כאן קידוש...
וכשלעצמי בפשטות היה ניתן להסביר את דין 'חזרת הבתולין' כחזרה הלכתית. על פניו השיעור הוא אומדן טבעי, וא"כ ההגבלה של שלוש שנים היא הגבלה חוקית. וכשם שמי שנולד בשנה פשוטה ושנת הי”ג מעוברת, נעשה בר מצוה באדר השני (שכן, החזקה היא על הבאת שתי שערות וכו').