זה לא מחלוקת ראב"ד וסמ"ג ?
גבורה ואומנות אין הגדר ברור בו ואדרבה אשמח לברר העניין.
עזריאל ברגר כתב:אש משמים כתב:גביר כתב:לפעמים הילדים שיחיו מעמידים כסאות ופורשים עליהם סדינים ושמיכות, לכאורה זהו אהל ואסור לפרק אותו בשב"ק, דבר המכביד כמובן על ההתנהלות, בייחוד בשעת סעודה שלישית [בדרך כלל הדברים נעשים בצהריים ואחר הצהריים], לעת עתה אמרתי להם שלא לעשות כך, ואם כבר הקטנים שיחיו שאינם בני חינוך עשו שלא לפרק, עם כל הקושי שבכך, אשמח לדעת חו"ר אתרא קדישא הדין.
בפשטות זו בעיה גדולה אך יש שרצו להתיר מחמת זה שאין שימוש של משחק נחשב שימוש וכן יש לדון מדין אין אדם אוסר של חבירו. ודוחק.
מה הקשר?!
וכי אם אדם אחר בנה אוהל מרכושך בניגוד לרצונך - יהיה מותר לך לסתור את האוהל בשבת?!
פרנקל תאומים כתב:האם סטנדר רחב ד'? אפי' אי תימא שהלוח עליו מניחים את הסידור רחב ד', הלא הרגליים לכל אורכם אינם רחבים ד'.
ביקורת תהיה כתב:פרנקל תאומים כתב:האם סטנדר רחב ד'? אפי' אי תימא שהלוח עליו מניחים את הסידור רחב ד', הלא הרגליים לכל אורכם אינם רחבים ד'.
לשיטת רש"י בפרק הזורק לגבי עמוד גבוה עשרה ורחב ארבעה ואין בעיקרו ארבעה, יתכן כי סטנדר הרי הוא מחיצה המפסקת, אולם להלכה נקטינן (שו"ע הרב סימן שמה סעיף ג) כי עמוד שאין בעיקרו ארבעה אין הוא רשות לעצמו רק אם יש בעובי עיקרו שלשה על שלשה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 420 אורחים