ב. אל תגנה את הסברות (כגון לומר שהן "בלתי מתקבלות על הדעת", או שהן "תעמולה" או "שטיפת מוח", וכדומה), אלא רק תגיד מה קשה לך בהן, והקורא ישפוט בליבו מה יותר חזק: האם הן, או שמא תמיהותיך עליהן.
ג. אל תדאג, המנהל נראה לי פה אדם פתוח, הוא לא יסתום לך את הפה רק בגלל שהיעזת להעלות תמיהות, קשות ככל שיהיו (כמובן בכבוד ומבלי לגנות). הרי אפילו על גמרות מפורשות מוזמן כל אדם להעלות תמיהות, ועושים זאת אלפי פעמים בבתי מדרשות בכל יום, אז האמנם שדווקא על סברות של אחרונים יהיה אסור להעלות תמיהות? רק מה, שהכול ייעשה בדרך מכובדת, שמכבדת גם את בעל הסברה וגם את בעל התמיהה.
אם כך הוא הדבר, אציג לפני חכמי הפורום את תמיהותי, כל תמיהה בתגובה בפנ"ע, ואשמח לראות את תגובת חכמי הפורום.
בענין שימוש בחשמל בשבת
כתב החזון איש (או"ח סי' לח סק"ד) 'אבל אם נעשה בתחנת החשמל בשבת ע"י ישראל שאינו משמר שבתו, אסור ליהנות ממנו, ואף אם הוא באופן שיש היתר בשימושו מן הדין, אסור להשתמש בו מפני שיש בשימושו איסור חילול ה' שאינו חס לכבוד שמים כיון שהוא שימוש ציבורי והעובד בשבת הוא עושה במרד ר"ל, והנהנה ממעשיו מעיד ח"ו שאין לבו כואב על חילול שבת'. לכאורה סברתו תמוהה, דמאחר שמעיקר הדין מותר להשתמש, מהיכ"ת ש'אין לבו כואב על חילול שבת' אם הוא משתמש כדין, והרי ודאי לבו כואב על חילול שבת, ואף הוא עושה את כל מה שבידו למנוע אותם מזה, שהרי מצביע למפלגה חרדית שתלחם על כך שלא יחללו שבת בחברת חשמל, אלא שיש בזה הפסד מרובה ומניעת עונג שבת שלא להשתמש בחשמל, ומשום כך משתמש, ולא משום שאין לבו כואב על חילול שבת, והרי קרוב לשבעים שנה שהרבה חרדים לא משתמשים בחשמל בשבת, ולא רואים כוונה של חברת החשמל להפסיק לחלל את השבת! ובאותה סברא אפשר לומר שכל מי שאינו מפגין מדי שבוע נגד חילולי השבת בכביש רמות או בבר אילן, הרי הוא מחלל ה', שהוא מעיד שאין ליבו כואב על חילול שבת. וכן שמי שמשתמש ברכבת הקלה שנעשתה בחילול שבת, הרי הוא מחלל ה', שמראה שאין ליבו כואב על כך.