יוסףב כתב:גיורא בשמי שמיא כתב:א. מסתמא זה סגנון של דיבור, כי אחרת היה צריך להעיר מהיסוד השמיני ולא מיסוד התשיעי. אך בהחלט יכול להיות שס"ל שאותו חומש הוא נגד היסוד התשיעי, באשר הם המציאו תיקונים ע"פ סברא (וכבר נכב"ב, ואין בידי כעת איפה). (אין כוונתי להיכנס לדיון על אותו חומש, רק באתי לברר כוונתו לשיטתו.)
מבלי להתייחס להשאלה האם בנידון דנן זה אמנם רק סגנון של דיבור, נזכרתי במה שמספרים שפעם הזדעזע ר' יואליש מסטמר על שסיפרו לו שהגר"א קוטלר התבטא פעם על הרבי ר' זושא שהיה עם הארץ. והסבירו לר' יואליש שכשהראש ישיבה אומר על מישהו "עם הארץ" זה כמו שהרבי אומר על מישהו "אפיקורס". ונחה דעתו.
יש סיפור על הסקווירער רבי שביקר אצל הרבי מסטאמר, והבערה ללהב יצאת בויכוחא רבא..., בתוה"ד התבטא הרבי מסטמר 'מינות ואפיקורסות לומר ככה', והזדעזע הרבי מסקווירא 'האם אני מין ואפיקורוס', 'חס ושלום' פייסו הרבי, 'אני לא אמרתי שאתה מין ואפיקורוס, הדיבורים שכבודו אומר הם מינות ואפיקורסות'!