עזריאל ברגר כתב:דרומי כתב:אז אנא! אל תחשוב פעמיים ותנעל אשכולות שמועדים לפורענות כבר מתחילתן.
איתא בספה"ק "מתון מתון ד מאה זוזי שויא"...
ממתי גמ' מפורשת הפכה להיות ספה"ק?......
ואף אם אמרה בבדיחותא איכא למיחש מפני הרואים.....
עזריאל ברגר כתב:דרומי כתב:אז אנא! אל תחשוב פעמיים ותנעל אשכולות שמועדים לפורענות כבר מתחילתן.
איתא בספה"ק "מתון מתון ד מאה זוזי שויא"...
רון כתב:עזריאל ברגר כתב:דרומי כתב:אז אנא! אל תחשוב פעמיים ותנעל אשכולות שמועדים לפורענות כבר מתחילתן.
איתא בספה"ק "מתון מתון ד מאה זוזי שויא"...
ממתי גמ' מפורשת הפכה להיות ספה"ק?......
ואף אם אמרה בבדיחותא איכא למיחש מפני הרואים.....
רון כתב:עזריאל ברגר כתב:דרומי כתב:אז אנא! אל תחשוב פעמיים ותנעל אשכולות שמועדים לפורענות כבר מתחילתן.
איתא בספה"ק "מתון מתון ד מאה זוזי שויא"...
ממתי גמ' מפורשת הפכה להיות ספה"ק?......
ואף אם אמרה בבדיחותא איכא למיחש מפני הרואים.....
תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:מדין העולה לגדולה?
אבוי לכזאת "גדולה"...
תקרא מה שאנשים כותבים על הפורום, איך שפעם זה היה מקום של עמקות ויגיעה בתורה, איך שאנשים השקיעו שעות על גבי שעות באשכולות וכתבו דברים נפלאים אשר לא שמעתן אוזן מימות מתן תורה, ואולי גם בעתיד יהיה כזה, להיות מנהל בכזה מקום לאו מילתא זוטרתא היא כלל...
חד ברנש כתב:צאו וראו כמה משתתפים טובים ברחו ונעלמו מן הפורום, או לכל היותר, צצים מדי פעם ולעתים נדירות. שאלתי במפורש כמה מהם: מדוע נעלמתם. והם השיבו, שאין להם כל צורך להשתתף בשיחת נשים זקנות...
מספיק! מספיק! מספיק!!
חד ברנש כתב:הם גורמים לבעלי בינה להתרחק מהפורום!!!! וזה ההפסד הגדול ביותר.
רוצים דוגמא, הנה, הגאון מה שנכון נכון, שהיה פעיל מאוד, כמעט והפסיק בשנה האחרונה. מדוע? למה? מה קרה? תשאלו אותו (אני שאלתי).
רון כתב:חיפשתי בכל השו"ע עד כמה שידי מגעת ולא מצאתי איסור להסתובב עם חיוך......
פרנקל תאומים כתב:רון כתב:חיפשתי בכל השו"ע עד כמה שידי מגעת ולא מצאתי איסור להסתובב עם חיוך......
איכא ואיכא...
הלא זה עתה סיימנו הלכות תשעה באב, ושפיל לסיפיה בסו''ס תק''ס.
פרנקל תאומים כתב:רון כתב:חיפשתי בכל השו"ע עד כמה שידי מגעת ולא מצאתי איסור להסתובב עם חיוך......
איכא ואיכא...
הלא זה עתה סיימנו הלכות תשעה באב, ושפיל לסיפיה בסו''ס תק''ס.
רון כתב:פרנקל תאומים כתב:רון כתב:חיפשתי בכל השו"ע עד כמה שידי מגעת ולא מצאתי איסור להסתובב עם חיוך......
איכא ואיכא...
הלא זה עתה סיימנו הלכות תשעה באב, ושפיל לסיפיה בסו''ס תק''ס.
ליכא וליכא,
צא וראה כמה בורות ברה"ר מסתובבים בינינו כמו שהגדירם אור ישראל מסלנט זיע"א,
וכי מי שרואה כזה אברך זה עושה לו חשק להיות כמותו
פרנקל תאומים כתב:רון כתב:פרנקל תאומים כתב:רון כתב:חיפשתי בכל השו"ע עד כמה שידי מגעת ולא מצאתי איסור להסתובב עם חיוך......
איכא ואיכא...
הלא זה עתה סיימנו הלכות תשעה באב, ושפיל לסיפיה בסו''ס תק''ס.
ליכא וליכא,
צא וראה כמה בורות ברה"ר מסתובבים בינינו כמו שהגדירם אור ישראל מסלנט זיע"א,
וכי מי שרואה כזה אברך זה עושה לו חשק להיות כמותו
אל דאגה חברים, לא התכוונתי להורות בזה הלכה למעשה.. ולא על חינם הוספתי שם שלוש נקודות...
אלא שהיות וכת''ר ציין שלא מצא בכל השו''ע.. בנותן טעם היה להעיר שדווקא יש לבעלי ה''אז ימלא שחוק פינו'' הלכה ערוכה בשו''ע להישען עליה..
רון כתב:פרנקל תאומים כתב:רון כתב:פרנקל תאומים כתב:רון כתב:חיפשתי בכל השו"ע עד כמה שידי מגעת ולא מצאתי איסור להסתובב עם חיוך......
איכא ואיכא...
הלא זה עתה סיימנו הלכות תשעה באב, ושפיל לסיפיה בסו''ס תק''ס.
ליכא וליכא,
צא וראה כמה בורות ברה"ר מסתובבים בינינו כמו שהגדירם אור ישראל מסלנט זיע"א,
וכי מי שרואה כזה אברך זה עושה לו חשק להיות כמותו
אל דאגה חברים, לא התכוונתי להורות בזה הלכה למעשה.. ולא על חינם הוספתי שם שלוש נקודות...
אלא שהיות וכת''ר ציין שלא מצא בכל השו''ע.. בנותן טעם היה להעיר שדווקא יש לבעלי ה''אז ימלא שחוק פינו'' הלכה ערוכה בשו''ע להישען עליה..
לא חשבתי שמלבין שינים לחבירו צריך אסמכתא..... וזה בדיוק החיוך עליו מדובר
אני מכיר ר"מ שלפני שהוא נכנס לישיבה יהיה באיזה מצב רוח שיהיה הוא עוצר רגע לפני השער ומלביש על עצמו דמות שמחה יותר אם קצת שינוי בזוית של הפה וככה מדבר עם התלמידים.
אבות ג, יב
רבי ישמעאל אומר הוי קל לראש ונוח לתשחורת והוי מקבל את כל האדם בשמחה:
(...ונוח לתשחורת - לאדם בחור ששערותיו שחורות אינך צריך להקל עצמך כל כך, אלא תעמוד לפניו בנחת ובישוב: והוי מקבל וכו' - נגד כל אדם בין ראש בין תשחורת תעמוד בשמחה. רע"ב)
אבות א ,טו
שמאי אומר עשה תורתך קבע אמור מעט ועשה הרבה והוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות:
לא כל אחד נתברך במדת 'מעיין המתגבר'. ומי שגדולתו היא היותו 'בור סוד' – מימיו, מטבע הדברים, מתרוקנים והולכים.חד ברנש כתב:צאו וראו כמה משתתפים טובים נעלמו מן הפורום.
הרואה כתב:אינני מהוותיקים כאן,
אבל יש כמה סיבות טובות שאנשים עוזבים פה:
1. נטפרי
2. נטפרי
3. בית ועד
4. התמצות כאמור
גם בלי קשר לנושא האשכול.
דרומי כתב:יש בהחלט תופעה של מחיקות יתר, אבל להבנתי זה בבחינת 'האף ת.. צדיק עם רשע'.
כלומר, מכיון שלאחרונה רבו הניקים שלא השכילו להבין את מה שכתוב 'גם אויל מחריש חכם יחשב', הרי בהתחלה מרחמים עליהם וכו', ובשלב מסויים פוקעת הסבלנות ומוחקים אשכול שלם או חלק גדול ממנו, וכיון שניתנה רשות ל... אינו מבחין בין טוב לרע ובין חכמה לכסילות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים