גל של אגוזים כתב:שמעתי מהג"מ שאול אלתר שליט"א כמה טעמים ע"ד חסידות לגבי מנהג זה.
גל של אגוזים כתב:שמעתי מהג"מ שאול אלתר שליט"א כמה טעמים ע"ד חסידות לגבי מנהג זה.
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
מודעות היא מאוד משמעותית.
זה ההבדל בין מעשה קוף בעלמא לבין פעולה רצונית מכוונת מטרה.
משא"כ בחלוקת הקאפיטלאך, וזהו עיקר הבדל היחס אליהם.בן ראובן כתב: . . אין לו שום מטרה במספר הדפים או באופן חלוקתם . .
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
מודעות היא מאוד משמעותית.
זה ההבדל בין מעשה קוף בעלמא לבין פעולה רצונית מכוונת מטרה.
פעולה רצונית כן, מוכוונת מטרה לא (אין לו שום מטרה במספר הדפים או באופן חלוקתם). וזה עיקר ההבדל בין מעשה אדם למעשה קוף.
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
מודעות היא מאוד משמעותית.
זה ההבדל בין מעשה קוף בעלמא לבין פעולה רצונית מכוונת מטרה.
פעולה רצונית כן, מוכוונת מטרה לא (אין לו שום מטרה במספר הדפים או באופן חלוקתם). וזה עיקר ההבדל בין מעשה אדם למעשה קוף.
אבל יש לו מטרה בעצם החלוקה
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
מודעות היא מאוד משמעותית.
זה ההבדל בין מעשה קוף בעלמא לבין פעולה רצונית מכוונת מטרה.
פעולה רצונית כן, מוכוונת מטרה לא (אין לו שום מטרה במספר הדפים או באופן חלוקתם). וזה עיקר ההבדל בין מעשה אדם למעשה קוף.
אבל יש לו מטרה בעצם החלוקה
אבל זו אינה מטרה שלילית, אלא שיסתדרו לו הדפים יפה כדי שיצא הדפוס נאה ומתוקן (והעומד ע"ג יהיה מרוצה מעבודתו). זה לא שונה עקרונית מההודי המוחא כף כדי להרוג זבוב הטורדו.
בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
מודעות היא מאוד משמעותית.
זה ההבדל בין מעשה קוף בעלמא לבין פעולה רצונית מכוונת מטרה.
פעולה רצונית כן, מוכוונת מטרה לא (אין לו שום מטרה במספר הדפים או באופן חלוקתם). וזה עיקר ההבדל בין מעשה אדם למעשה קוף.
אבל יש לו מטרה בעצם החלוקה
אבל זו אינה מטרה שלילית, אלא שיסתדרו לו הדפים יפה כדי שיצא הדפוס נאה ומתוקן (והעומד ע"ג יהיה מרוצה מעבודתו). זה לא שונה עקרונית מההודי המוחא כף כדי להרוג זבוב הטורדו.
המטרה של ההודי אינה קשורה לגשם אלא למשהו אחר
המטרה של המדפיס כן קשורה לעימוד
בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב:בברכה המשולשת כתב:בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
סליחה על הסטייה הקטנה מנושא האשכול,
אבל לא הבנתי את כוונת כת"ר בזה.
כוונתי לתופעה המכונה "אפקט הפרפר", היינו שהתרחשות קלת-ערך בקצה אחד של העולם יכולה לגרום לשרשרת של אירועים שתשפיע באופן משמעותי על המציאות בקצהו השני ("משק כנפי פרפר בהימלאיה יכול לגרום סופת טורנדו בטקסס").
ייש"כ על ההבהרה.
חשבתי שייתכן שזו כוונת כת"ר.
דא עקא, שבמקרה זה אכן אין הבדל בין אותו עוע"ז ימש"ו לבין הפרפר.
שניהם לא פועלים כאן בצורה רצונית ואינם מודעים כלל למעשיהם
משא"כ הגוי המדפיס ימש"ו שיודע היטב שהוא מדפיס
ולמרות שהוא לא מתכוון לשום כוונה מיוחדת בחלוקת הדפים (להבדיל מחלוקת פרקי התנ"ך)
יש כאן פעולה רצונית שלו.
גם מחיאת הכפיים היא פעולה רצונית.
נכון שיש הבדל, כי במחיאת הכפיים הוא אינו מודע לתוצאות הפעולה, ובנדו"ד הוא מודע. אבל אינני יודע מאי נפק"מ אם הוא מודע או לא, כל עוד אין המעשה מושפע בשום צורה מאמונותיו הפסולות.
מודעות היא מאוד משמעותית.
זה ההבדל בין מעשה קוף בעלמא לבין פעולה רצונית מכוונת מטרה.
פעולה רצונית כן, מוכוונת מטרה לא (אין לו שום מטרה במספר הדפים או באופן חלוקתם). וזה עיקר ההבדל בין מעשה אדם למעשה קוף.
אבל יש לו מטרה בעצם החלוקה
אבל זו אינה מטרה שלילית, אלא שיסתדרו לו הדפים יפה כדי שיצא הדפוס נאה ומתוקן (והעומד ע"ג יהיה מרוצה מעבודתו). זה לא שונה עקרונית מההודי המוחא כף כדי להרוג זבוב הטורדו.
המטרה של ההודי אינה קשורה לגשם אלא למשהו אחר
המטרה של המדפיס כן קשורה לעימוד
נכון, אבל אינני רואה איך ההבדל הזה משמעותי.
בברכה המשולשת כתב:שיש כאן דעת אחרת
וממילא קשה לתלות בזה כל מיני רמזים
בן ראובן כתב: לענ"ד ההבדל הזה אינו רלוונטי.
בברכה המשולשת כתב:כי אם יש כאן דעת אחרת של גוי ימש"ו, אז הרבה יותר קשה לתלות בזה עניינים עליונים, לענ"ד.
בברכה המשולשת כתב:כי אם יש כאן דעת אחרת של גוי ימש"ו, אז הרבה יותר קשה לתלות בזה עניינים עליונים, לענ"ד.
נוצר תאנה כתב:בברכה המשולשת כתב:כי אם יש כאן דעת אחרת של גוי ימש"ו, אז הרבה יותר קשה לתלות בזה עניינים עליונים, לענ"ד.
אין כאן שום דעת של גוי ימש"ו, מה איכפת לו לזעצער כמה דפים יהא במסכתא פלונית, ובאיזה דף יפול סוגיא פלונית, ואם למעלה או למטה, הוא בס"ה סידר את האותיות באופן שיתאימו דברי רש"י ותוס' בעמוד הרלוונטי, ובגודל שמתאים ונוח לקרוא
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים