רב טקסט כתב:נא לסלוח על האיחור.
לפי זכרוני היו לי מאז כמה מקורות דומות לזה שיש ליזהר בכל פרשה לעצמה לעשותה כראוי.
ולענ"ד גם מסברא צ"ל כן, כי כתיבת ספר תורה אינה מסתכמת ביצירת חפצא של ספר תורה כשר, אלא כותב את התורה, וצריך לכתוב הכל כדין עד מקום שידו מגעת.
רב טקסט כתב:נא לסלוח על האיחור.
לפי זכרוני היו לי מאז כמה מקורות דומות לזה שיש ליזהר בכל פרשה לעצמה לעשותה כראוי.
ולענ"ד גם מסברא צ"ל כן, כי כתיבת ספר תורה אינה מסתכמת ביצירת חפצא של ספר תורה כשר, אלא כותב את התורה, וצריך לכתוב הכל כדין עד מקום שידו מגעת.
מה שנוהגים סופרי הזמן לכתוב כל הס"ת אליבא דכ"ע, אך למחסור השירה כותבים לדעת הרמב"ם, לא יפה עושים, והפסידו כל טרחם שהשתדלו בכל הס"ת לצאת י"ח הרא"ש, לכן יזהרו גם בשירות לכותבם אליבא דכ"ע. והספרים שנכתבו כבר, בנקל יש לתקנן. הרב כהונת עולם ודעמיה בתשובות שבספר הנז' סימן פ'.
ארפכשד כתב:הדברים שצוטטו בשם פנקובר הינם נוגדים את קבלתינו
ידוע שאין אנו בקיאים בחו"י ולא שאין אנו בקיאים בפתוחות וסתומות
ואני מבקש מהמנהלים למוחקם
הרמב"ם כתב על הספרים בימיו שיש בהם שיבושים ועל כותבי המסורה שנחלקו בזה.עזריאל ברגר כתב:ארפכשד כתב:הדברים שצוטטו בשם פנקובר הינם נוגדים את קבלתינו
ידוע שאין אנו בקיאים בחו"י ולא שאין אנו בקיאים בפתוחות וסתומות
ואני מבקש מהמנהלים למוחקם
הרמב"ם (הלכות ס"ת ח,ד) כותב שיש שיבושים גדולים בזה.
אינני מבין על מה נזעקת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים