יבנה כתב:גם לנוהגים מנהגי היארצייט של ישו, אין לכך שום מקום בארץ ישראל שכמעט לא פוגשים בחגיגות הנוצרים. ונאבד שם הע"ז ולמה לחדשו. והרי התורה דברים י"ב ב' וג' ועוד הרבה מקומות מצווה על איבוד ע"ז ואיבוד שמן, ובאים אלו ומזכירים למי שאבוד מהם עניינן. וגם לצד הרוחות רעות וקליפות, י"ל שזה שייך דוקא במקומות שיש את טומאת ע"ז הזאת. ואם כבר אולי יש לנהוג ניטל בחגי המוסלמים. והרי ישו לא היה הרשע וע"ז הראשון או אחרון, ולמה אינם חוששים להשאר. אלא הענין שמציינים היארצייט שלו מצד שגרו במקומות שעבדו אותו, ובארץ ישראל לא שייך טעם זה.
אם הבנתי אותך נכון, אין בא"י נוצרים ולכן אין טעם במנהג הניטל.
אז לפי מיטב ידיעתי יש בא"י מאות אלפי נוצרים, (פלוס למעלה ממאה כתות מסיונריות בארץ) ומאות כנסיות נוצריות שונות. הכנסיות מפוזרות למשל בערים יפו, חיפה, נצרת, טבריה, רמלה, ירושלים, ועוד ישובים רבים, (והרי הנצרות כולה מקורה מא"י, וישו עצמו קבור כאן בירושלים). ולצערנו יש גם אלפי או עשרות אלפי יהודים תועים שמציינים וחוגגים את היום הזה. (בפרט שכל התאריכים הרשמיים בא"י בנויים על התאריך הנוצרי שמונה ללידת הרשע ימ"ש).
כמובן שעדיין הנצרות כאן היא מיעוט קטן ביחס למצב באירופה, אך בהחלט המציאות קיימת ומי קובע כמה נוצרים צריכים לגור כאן כדי שהמנהג יצטרך להשמר?
ואזכיר שגדולי ישראל במשך הדורות הקפידו מאוד על מנהג זה עד כדי מסירות נפש ממש כידוע. (שנכנסו כמה פעמים לסכנת חיים בשביל קיום מנהג זה).
אמנם ידוע דעתם של כמה מגדולי ישראל (שגרו באיזורים חרדיים לחלוטין) שלמדו בליל זה. אך ידוע שהסטייפלר לא למד אז מתוך ספר כדי לא לפגוע באלו שנוהגים בו. (למרות שבדברים אחרים לא היה נושא פנים לאף אחד).