ידועה החקירה לגבי "לפני עיור", האם המכשיל חבירו בעבירה עובר על לאו כללי של לפני עיור, או שהוא גם פרט ודין באיסור עצמו.
והוא קשור גם לתוס' שבת ג, א, וכן לדיון על "קואקי ודימוניקי" (סנהדרין סוף פרק ח') האם הם אביזריהו דעבודה זרה, ואכמ"ל.
וכמדומה שיש ראיה מפרשתנו:
במדבר פרק ל פסוק טז- וְאִם הָפֵר יָפֵר אֹתָם אַחֲרֵי שָׁמְעוֹ וְנָשָׂא אֶת עֲוֹנָהּ:
וכתב רש"י: ונשא את עונה - הוא נכנס תחתיה. למדנו מכאן שהגורם תקלה לחבירו הוא נכנס תחתיו לכל עונשין:
וא"כ מבואר חידוש שהוא מקבל את עונש העבירה עצמה, ודוק.