טור אורח חיים הלכות ראש השנה סימן תקפה
וכן עוד מנהג באשכנז שגדולי העיר מקדימין לתקוע כל מי שזריז בו יותר מה שאין כן בספרד שבורחים מן המצוה עד שצריכים לשכור אחד מן השוק לתקוע להם ולא ידעתי מאין מצאו היתר זה כי נ"ל שאסור כדתניא (ב"מ נח ב) השוכר את הפועל לשמור הפרה והתינוק אין נותנין לו שכר שבת אלמא בהדיא קתני שאסור ליטול שכר שבת אלא ע"י הבלעה כדמפרש בסיפא דברייתא ששכרו לשמור חדש משם יראה שיצא שכרו בהפסדו וע"ז נאמר עבירה גוררת עבירה ע"כ:
לכאורה יש להביא סמך מבגמרא ראש השנה כח,ב: דאמר רבי זירא לשמעיה איכון ותקע לי וכו' משמע שנתנהו לשמשים דייקא.
אבל טעם למנהג לא ידעתי האם מישהו דיבר בזה?
תודה מראש.