אבקש את עזרת הציבור בבירור המהדורה של מסכת קידושין הסרוק באוצר, הנדפס בפרנקפורט דאדרה (מתוך הספרים הסרוקים של הספריה הלאומית).
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?53845&
אקדים רק שבספריה הלאומית נכרך ספר זה יחד עם מסכת גיטין מדפוס בזל ולכן נסרק בספריה הלאומית יחד עם מהדורת בזל, בקטלוג הספריה הלאומית נכתב על ספר זה "מסכת קדושין הוצאת פרנקפורט דאודר, תנ"ח." אולם בפרטי הספר באוצר נכתב בפרטי הספר באוצר נכתב פרנקפורט דאודר תנ"ז-תנ"ט
http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=direct&doc_number=001328336&local_base=NNLALL
זה ברור אצלי שאינו ה"תלמוד גדול" ממהדורת פראנקפורט דאדרה שנדפס ע"י הגביר ישכר בערמאן תנ"ז - תנ"ט, הוא שונה מהמהדורה ההיא. הנתון הבעייתי אצלי מתחיל בעובדה שבשער מסכת זה מופיע "כפי אשר נדפס בויניציאה הבירה בדפוס יוסטיאנה וכו'" דבר שהשתנה בכל המהדורות ממהדורת בערמן והלאה ונדפס בהם "כפי אשר נדפס בבסיליאה וכו'", אשר לכאורה מלמדת שנדפס לפני המהדורה ההיא אולם לא מצאתי איזכור בשום קטלוג למהדורה הזאת.
בזה ובמהדורת בערמאן מופיע בשער תחת ממשלת אדונינו...פרידריך שלישי, ובשניהם יש איזכור של השם האדון יוחנן קריסטוף אם כי בשינוי לשון, וכן בשניהם מופיע (ג"כ בשינוי לשון) שנדפס אצל מיכל גאטשלק.
מהדורת תנ"ז - תנ"ט בספריה הלאומית
http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=direct&doc_number=002092176&local_base=NNLALL
אודה למי שיוכל לעזור בבירור העניין.