המהרש"א בח"א לסנהדרין דף ק"ט ע"ב הקשה על דברי הגמרא שם בסודם אל תבוא נפשי אלו מרגלים מה עניין המרגלים לשבט הלוי (הא לא חטאו במרגלים) ואם על שבט שמעון קאמר זה קשה מה נתפסו בחטא המרגלים יותר משאר שבטים וכתב המהרש"א דשמא קבלה היתה בידם שהמרגל משבט שמעון הוא היה בעל המעשה.
וצל"ע דעדיין אינו מיושב כי פשוט הדבר שאם הזכיר זאת יעקב אבינו בברכתו לשמעון דהיה כאן איזה סיבה בטבע ומידת שבט שמעון אשר גרמה לחטא המרגלים, האם ידוע לכבוד חכמי הפורום על מישהו שעוסק בנושא?