הוא היה אומר כתב:האם יש מצוה לאשה להניק את התינוק? ואם התחילה האם יש בעי' להפסיק? האם יש מקורות בדבר?
עשוי לנחת כתב:הוא היה אומר כתב:האם יש מצוה לאשה להניק את התינוק? ואם התחילה האם יש בעי' להפסיק? האם יש מקורות בדבר?
בגמ' כתובות משמע שזה רק חיוב ושעבוד שלה כלפי הבעל [מתנאי בי"ד], ואפי' אחרי שהתגרשה אין עליה חיוב אלא מצד שבעלה כופה עליה [ומשלם].
ומצוה סתם כך, מאי גרע מכל אחד שמאכיל את ילדיו אף ללא חיוב. ובוודאי למה שלא תהא מצוה?!
מאירי כתב:עשוי לנחת כתב:הוא היה אומר כתב:האם יש מצוה לאשה להניק את התינוק? ואם התחילה האם יש בעי' להפסיק? האם יש מקורות בדבר?
בגמ' כתובות משמע שזה רק חיוב ושעבוד שלה כלפי הבעל [מתנאי בי"ד], ואפי' אחרי שהתגרשה אין עליה חיוב אלא מצד שבעלה כופה עליה [ומשלם].
ומצוה סתם כך, מאי גרע מכל אחד שמאכיל את ילדיו אף ללא חיוב. ובוודאי למה שלא תהא מצוה?!
ויל"ע מהגר"א יו"ד סי' פ"א דמוכיח לענין חלב עובדת כוכבים מקרא לענין לעתיד דכתיב והיו מלכים אומנייך וגו', וצ"ע למה יהא כן, הלא מצוה בה יותר משלוחה, וצ"ל דהענין לדאוג שיהא להם מזונותיהם, אבל לאו דוקא מחלבה ודמה. אבל כמדו' דבדברי הגר"א אלו עם האי קרא יש לכאו' תשובה מספקת לשאלת האשכול דנן.
מאירי כתב:ויל"ע מהגר"א יו"ד סי' פ"א דמוכיח לענין חלב עובדת כוכבים מקרא לענין לעתיד דכתיב והיו מלכים אומנייך וגו', וצ"ע למה יהא כן, הלא מצוה בה יותר משלוחה, וצ"ל דהענין לדאוג שיהא להם מזונותיהם, אבל לאו דוקא מחלבה ודמה. אבל כמדו' דבדברי הגר"א אלו עם האי קרא יש לכאו' תשובה מספקת לשאלת האשכול דנן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 663 אורחים