איש_ספר כתב:ר' אליהו שטרן שיח' המוכר לכולנו בידיעותיו המקיפות והיחודייות אותן הוא חולק עם כולנו בצניעות וחינניות, מזכה אותנו עתה בחיבור מקורי וראשוני: אסופה נאה של דרשות רמזים ופרפאות שנתרקמו נעטרו ונארגו, סביב שמות פרשיות התורה. והגם שאין יודעים (?) מי קרא להן בשמות אלו, כבר קדשום ישראל וקול המון כקול ש-די.
באדיבותו מוגש כאן הקונדריס כולו להורדה.
גמר חתימה טובה
ותשובה שלימה לכולם.
היא שיחתי כתב:לגוף הביטוי שהשתמשת בו קול המון כקול וכו'
נראה לי שמקורו אינו טהור
מ.ל. כתב:לפי המשמעות הפשוטה, שקולו של ההמון - הוא כקולו של האלוקים, כמדומה שיש בזה ריח של כפירה.
אבל אם נדון לפי פי' המצודת דוד עה"פ בישעיהו, (יג,ד): "קוֹל הָמוֹן בֶּהָרִים דְּמוּת עַם רָב.." - קול הומיה נשמע בהרים וכו', הרי יש לנו הסבר אחר לביטוי 'קול המון כקול שדי', אלא שמסתמא הוא לא יתאים על פי רוב, כי בדר"כ הוא נאמר כדי להגדיל ולפאר את כיוון החשיבה של הציבור, בבחי' פוק חזי מאי עמא דבר.
אוצר החכמה כתב:נראה לי שהמדרש שמואל הוא הכשר טוב על הפתגם.
ישראליק כתב:בעמוד 3 בקונטרס המצורף בתחלת האשכול כתב הרב אליעזר שטרן שיחי' על שירו של רבי שלמה די אליוירה:
ומוסיף בהערות ששיר זה נדפס לראשונה בספר תיקון סופרים, אמשטרדם תכ"ו
מה שמעניין אותי שלכאורה לא מוכרח שמחברו הוא רבי שלמה די אוליוירה, שהוא כתב שיר זה בכת"י בשנת תנ"ח!
ומוסיף אחר השיר ששיר זה כבר נדפס בחומשים, ויל"ע:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 261 אורחים