במתני' דף ג' ע"ב: אין ממשכנין את הכהנים מפני דרכי שלום אמר ר' יהודה העיד בן בוכרי ביבנה כל כהן ששוקל אינו חוטא אמר לו רבן יוחנן בן זכאי לא כי אלא כל כהן שאינו שוקל חוטא אלא שהכהנים דורשים מקרא זה לעצמן וכל מנחת כהן כליל תהיה לא תאכל הואיל ועומר ושתי הלחם ולחם הפנים שלנו (הם) היאך נאכלין.
והקרבן העדה פי בד"ה לעצמן : להנאתן, ולא היא דחייבין לשקול, אלא שעומר ושתי הלחם לוקחין משקלי ישראל לבדן:
בפשטות מדברי המשנה והגמ' ושאר המפרשים, לדברי ריב"ז הכהנים מחויבים לשקול כמו כל ישראל, ולא קשה מה שמנחת כהן צריכה להיות כליל, וכדברי הגמ' "זו לא נדבת יחיד היא ואינון מתיבין ליה כיון שנמסרה לצבור כמי שהוא נדבת צבור" וא"כ מה זה שפי' הקב"ע שהעומר ושתי הלחם לקחו משקלי ישראל לבדן? היינו שעשו מגבית מיוחדת?