נשים [אפילו אשה עם בעלה ובני'] ועבדים אין מזמנין עליהם
ואפילו רצו אין רשאין
אבל אם אכלו ג' נשים או ג' עבדים כאחת רשאין לזמן אבל אין חייבין, ודעת הגר"א דחייבין, אבל לא נהגו כן.
ג' אנשים שאכלו כאחת ואכלו עמהם נשים אפילו אשה אחת או עבדים חייבים גם האשה והעבד בזימון.
אבל לא תברך האשה להוציא את האנשים
שונה הלכות סי' קצט ע"פ משנ"ב ובה"ל שם
הסתפקתי למעשה, וכעת אני מחוסר ספרים לעיין בם: כאשר ישבו לאכול ג' אנשים ואשה א' ונתחייבו כולם בזימון, והלך א' האנשים ובירך לעצמו והלך.
הנה לפנינו שלא נצטרפו אנשים ונשים לחבורה אחת לעיקר החיוב שע"ז אמרו שאין חבורתן נאה. ועתה היא והם מחוייבים בזימון, ולכאורה בדין הוא שיזמנו יחד ויברך אחד מהם ויוציא חברו והאשה
האם יידע מי מחברן, מקור לזה לחיוב או לשלילה??