השאלה היא גם בנואף ונואפת שכן נהרגים ביום אחד, איזה מהם קודם?
וכן בבת כהן ובועלה שלא נהרגים ביום אחד (כי היא בשריפה והוא בחנק) מי היום ומי מחר?
נא מקורות... לא סברות... (יש לי מספיק)
מלח הארץ כתב:כל עוד שאין לך מקור לענין אז ההנחה הפשוטה היא שאין דין קדימה ומי שירצו יקדימו.
מה שנכון נכון כתב:לכאורה מקדימין מי שנגמר דינו ראשון.
[אף שהעדים מעידים על שניהם דנים כ"א בנפרד אם קבל התראה וכו'].
מיללער כתב:מה שנכון נכון כתב:לכאורה מקדימין מי שנגמר דינו ראשון.
[אף שהעדים מעידים על שניהם דנים כ"א בנפרד אם קבל התראה וכו'].
אז יש לשאול אותה השאלה, את מי מקדימין לגמור את דינו/ה?
משכיל אל דל כתב:סברא אחת, להקדים את הנואף, כמשמעות הפסוק מות יומת הנואף והנואפת, ובכלל כל הפסוק מדבר על מעשהו שלו משמע שהוא עיקר, ועוד שהיא קרקע עולם. ומכיוון אחר, העוון שלו יותר חמור כמו שנאמר במדרש רבה פרשת נשוא שמדבר על הנואף שהוא מכעיס את בוראו, ועל הנואפת לא דיבר.
ובבת כהן מצטרפת עוד סברא, שמכיון ששריפה חמורה, ויש לך 2 אפשרויות היכן לקיים את והצילו העדה (שזו סיבה לדחות את הדין שמא תימצא זכות, ועיין רמב"ם שלא הורגים באותו יום שבו קיבלו את העדים מהאי טעמא) א"כ עדיף לקיים במיתה החמורה יותר.
כמובן שכל הסברות הללו והדרשות שהמצאתי אין בכוחן לברוא דין יש מאין. לכן אני מבקש את עזרת ה' בגיבורים, גיבורי כוח עושי דברו, חכמי הפורום הי"ו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים