שלח כתב:אומנם אומרים לא בשמים היא אבל יש דברים שנכנסו מעולם הקבלה אל ההלכה, וגם בעניני השקפה כמו גילגול נשמות ,כוכבים ומזלות ,השגחה פרטית, ועוד, השאלה האם גם הרמבם אם היה יודע מחכמה זו היה משנה כמה דברים כמו שלא דיבר מדברים אלו בספריו,ואם היה בימינו היה מסכים לכל הדברים הקבליים?או שלא ,כמו כן האם היום לאחר התגלות הזוהר וכתבי האר"י והגר"א והחסידות ועוד, כל עם ישראל צריך לקבל דברים אלו,כי בזמן הראשונים עדיין לא היו דברים אלו ברורים אבל היום דברים אלו מוסכמים על עם ישראל, ולכן יהיו שינויים גם מבחינת ההשקפה וגם מבחינת ההלכה בדברים מסוימים?או שנגיד שכל דברי הראשונים עומדים במקומם גם היום?
קראקובער כתב:שלח כתב:אומנם אומרים לא בשמים היא אבל יש דברים שנכנסו מעולם הקבלה אל ההלכה, וגם בעניני השקפה כמו גילגול נשמות ,כוכבים ומזלות ,השגחה פרטית, ועוד, השאלה האם גם הרמבם אם היה יודע מחכמה זו היה משנה כמה דברים כמו שלא דיבר מדברים אלו בספריו,ואם היה בימינו היה מסכים לכל הדברים הקבליים?או שלא ,כמו כן האם היום לאחר התגלות הזוהר וכתבי האר"י והגר"א והחסידות ועוד, כל עם ישראל צריך לקבל דברים אלו,כי בזמן הראשונים עדיין לא היו דברים אלו ברורים אבל היום דברים אלו מוסכמים על עם ישראל, ולכן יהיו שינויים גם מבחינת ההשקפה וגם מבחינת ההלכה בדברים מסוימים?או שנגיד שכל דברי הראשונים עומדים במקומם גם היום?
איך אפשר להגיד שהרמב"ם לא ידע קבלה וחסידות? הרי מקובל לומר שאפילו מה שהמדענים של ימינו יודעים הם ידעו כבר אז ואתה עוד מסתפק אם ידעו קבלה וחסידות....?!
קראקובער כתב:שלח כתב:אומנם אומרים לא בשמים היא אבל יש דברים שנכנסו מעולם הקבלה אל ההלכה, וגם בעניני השקפה כמו גילגול נשמות ,כוכבים ומזלות ,השגחה פרטית, ועוד, השאלה האם גם הרמבם אם היה יודע מחכמה זו היה משנה כמה דברים כמו שלא דיבר מדברים אלו בספריו,ואם היה בימינו היה מסכים לכל הדברים הקבליים?או שלא ,כמו כן האם היום לאחר התגלות הזוהר וכתבי האר"י והגר"א והחסידות ועוד, כל עם ישראל צריך לקבל דברים אלו,כי בזמן הראשונים עדיין לא היו דברים אלו ברורים אבל היום דברים אלו מוסכמים על עם ישראל, ולכן יהיו שינויים גם מבחינת ההשקפה וגם מבחינת ההלכה בדברים מסוימים?או שנגיד שכל דברי הראשונים עומדים במקומם גם היום?
איך אפשר להגיד שהרמב"ם לא ידע קבלה וחסידות? הרי מקובל לומר שאפילו מה שהמדענים של ימינו יודעים הם ידעו כבר אז ואתה עוד מסתפק אם ידעו קבלה וחסידות....?!
אוצר החכמה כתב:תמה תמה אקרא..
מה הכוונה "מקובל לומר" הלא זה גופא חכמת "הקבלה" והרמב"ם לא ידע אותה ואיך כבודו מוכיח מקבלה לדעת הרמב"ם שאינה קבלה.
שלח כתב:אומנם אומרים לא בשמים היא אבל יש דברים שנכנסו מעולם הקבלה אל ההלכה... השאלה... האם היום לאחר התגלות הזוהר... יהיו שינויים... מבחינת ההלכה בדברים מסוימים? או שנגיד שכל דברי הראשונים עומדים במקומם גם היום?
ואילו היה ר"י ( - הובא ברא"ש וטור להלכה) רואה מ"ש הזהר בעונש המוציא זרע לבטלה כי הוא גדול משאר עבירות שבתורה לא היה כותב זה שכתב: (בדק הבית אבה"ע כ"ה).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 299 אורחים