המעיין כתב:אין טעם בהסתתרות מאחורי פייפל.
אם הכלל המקובל בעסקאות כאלה הוא שמוצר שהגיע באיחור אין חובה לשלם עליו וגם לא להחזירו אז אין כאן גזל.
אבל אם לא כך הוא ומוצר שהגיע באיחור נחשב כמוצר שסופק, את מי אתה מרמה? את הקב"ה? היהודי שלח לך מוצר ואתה חייב לו כסף ואתה עושה תרגיל כדי לא לשלם לו, או לפחות מסתיר את העובדה שאתה חייב.
המעיין כתב:אין טעם בהסתתרות מאחורי פייפל.
אם הכלל המקובל בעסקאות כאלה הוא שמוצר שהגיע באיחור אין חובה לשלם עליו וגם לא להחזירו אז אין כאן גזל.
אבל אם לא כך הוא ומוצר שהגיע באיחור נחשב כמוצר שסופק, את מי אתה מרמה? את הקב"ה? היהודי שלח לך מוצר ואתה חייב לו כסף ואתה עושה תרגיל כדי לא לשלם לו, או לפחות מסתיר את העובדה שאתה חייב.
אוצר החכמה כתב:מלבד העובדה שמדובר בגוי, יש הבדל גדול בין המקרה שלך למקרה שלעיל, במקרה שלך הגוי ידע ששלח והוא זה שזיכה אותך,
בגלל שהוא לא רצה את הויכוח איתך, כך שבעצם הוא החזיר לך את הכסף אע"פ שידע שהשעון יגיע אליך.
במקרה של שליטא עד כמה שזה תואר היהודי בצד השני לא ויתר אלא פיפאל פשוט לא ישלמו לו.
שליטא כתב:המעיין כתב:אין טעם בהסתתרות מאחורי פייפל.
אם הכלל המקובל בעסקאות כאלה הוא שמוצר שהגיע באיחור אין חובה לשלם עליו וגם לא להחזירו אז אין כאן גזל.
אבל אם לא כך הוא ומוצר שהגיע באיחור נחשב כמוצר שסופק, את מי אתה מרמה? את הקב"ה? היהודי שלח לך מוצר ואתה חייב לו כסף ואתה עושה תרגיל כדי לא לשלם לו, או לפחות מסתיר את העובדה שאתה חייב.
מה שמקובל זה לא הענין
הענין הוא האם אני עובד אצל המוכר או לא
נניח שמדובר במוכר גוי
אני לא עובד אצלו ולכן גם אם מקובל שמוצר שהגיע באיחור נחשב כמוצר שסופק אעפ"כ אני לא עובד אצל המוכר הגוי הזה ואין לי חובה לדבר עם פייפאל שיזכו את המוכר - זו חובתו של המוכר לדאוג לזה
ולכאורה ה"ה במוכר יהודי אלא שביהודי יש ענין של חסידות מצד עשית הישר והטוב
(לגבי הש'ק זה גם כן לא דומה כי אם נתתי ש'ק והוא חזר אני עושה לעצמי טובה ומטפל בזה כי אחרת יתבעו אותי ואשלם פי כמה אבל במוכר גוי - אני לא עובד אצלו ולכאורה אין לי שום חובה כלפיו)
אוצר החכמה כתב:אני לא משתמש באתרים האלה ואיני יודע את הכללים, אבל הפלס כתב בפירוש שהגוי הוא זה שהחליט לזכות אותו ולא שהוא זוכה אוטומטית ע"י האתר ולזה היו דברי מכוונים.
אוצר החכמה כתב:שליטא כתב:המעיין כתב:
לא מובן מה אתה רוצה אף אחד לא עובד כאן אצל אף אחד. קנית מיהודי מוצר וקיבלת אותו, אתה חייב לשלם לו תמורת המוצר. אתה מרמה ומסתיר את העובדה שקבלת את המוצר ואתה חייב לשלם ומכוח הרמאות הזאת אתה פטור?
נכון שאתה עושה את זה אחרי שבתחילה התלוננת בצדק, אבל מה זה משנה את העובדות?
מה שהמעיין טען הוא רק שאם יש כלל מקובל על שני הצדדים, שאפילו קבלת את המוצר אבל קיבלת אותו באיחור אינך חייב לשלם, אם זה כך, אז המצב הוא הפוך שבעצם אינך חייב לשלם על המוצר, ורק אם אתה רוצה אתה יכול לשלם.
דוגמה שאפשר לראות מצב שלכולם ברור שזה כך הוא אם אתה קונה מוצר שיש לו ערך רק לאותו זמן, אם יספקו לך את זה אחרי הזמן, אינך חייב לשלם.
שליטא כתב:
אני מכיר את האתרים האלה ולכן אני אומר שאין דבר כזה (כלומר עוד לא ידוע לי שיש דבר כזה... )
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 385 אורחים