הודעהעל ידי גאולה בקרוב » א' דצמבר 14, 2014 9:56 pm
יש תירוץ נוסף שנמצא בבית הלוי, וגם בברכת אברהם, אלא שצריך מעט תוספת ביאור:
". ובזה מבוארים דברי התוס' כפשוטן ולא קשה כלל מה שמפורסם הקושיא בפי העולם דגם לשיטתם יטעו דהוא רק מן המהדרין ורק כך בני אדם יש בבית, וזה אינו דמהיכי תיתי יאמרו כן אחר שרואין שמדליק כמנין הימים בודאי הוא מן המהדרין, ורק אם נאמר דקאי על מהדרין ונמצא דבליל שלישי מדליק שלשים או ארבעים ביחד ואין הנרות כמספר הימים כלל יטעו דהוא מן המהדרין" [בית הלוי]
"ואולי ס"ל לתוס' דמספר הימים ידוע ותולין יותר בזה מאשר במספר בני הבית שבמקרה כמו מספר הימים" [ברכ"א]
אלא שאם מספר הימים ידוע, גם לפי שיטת הרמב"ם יהיה ברור מספר הימים?
וצ"ל שלפי תוס' הנרות זועקות את מספר הימים, כדבר ברור, ולפי הרמב"ם צריך לחשב ולא ברור.
[בתוס' לפנינו כתוב ש"יסברו שכך יש בנ"א בבית", ובדפו"ר כתוב "י"ל שכך יש בנ"א בבית"]