האם מישהו יודע למה אצל יעקב לא מוזכר מניין שנותיו כגון 'ואלה שני חיי יעקב מאה שנה וארבעים שנה ושבע שנים' כדומת אברהם ויצחק?
האם המפרשים מתייחסים לכך?
מזרחי (רא"ם) בראשית פרק כג כתב:ומה שהוצרך הכתוב לזה באברהם ושרה מכלל שאר צדיקי עולם, הוא משום דאברהם ושרה היו גוים מתחלה, והיה עולה על הדעת לומר שמתחלה היו רשעים ואחר כך היו צדיקים, לפיכך הוצרך לומר שאף על פי כן כל ימיהם צדיקים היו. והפך זה גבי ישמעאל שנכתב בו שנה בכל כלל וכלל לחלק שנותיו, לומר שלא היו כלם שוים לטובה, אלא מתחלה היה נער בלי שום חטא, ואחר כך יצא לתרבות רעה ובסוף ימיו חזר בתשובה. מפני שהיה בנו של אברהם צדיקו של עולם והיה עולה על הדעת שגם זה כאביו, לפיכך הוצרך להודיענו שלא היו כל שנותיו שוין לטובה אלא מקצתן ברשע ומקצתן בתשובה.
לייטנר כתב:ואצל ישמעאל?
רחמים כתב:אדרבא הצורה הפשוטה לא לכתוב שנה אחרי כל מספר, ואצל אברהם ושרה יש דרשות ולימודים מדוע נאמר שנה בכל מספרמזרחי (רא"ם) בראשית פרק כג כתב:ומה שהוצרך הכתוב לזה באברהם ושרה מכלל שאר צדיקי עולם, הוא משום דאברהם ושרה היו גוים מתחלה, והיה עולה על הדעת לומר שמתחלה היו רשעים ואחר כך היו צדיקים, לפיכך הוצרך לומר שאף על פי כן כל ימיהם צדיקים היו. והפך זה גבי ישמעאל שנכתב בו שנה בכל כלל וכלל לחלק שנותיו, לומר שלא היו כלם שוים לטובה, אלא מתחלה היה נער בלי שום חטא, ואחר כך יצא לתרבות רעה ובסוף ימיו חזר בתשובה. מפני שהיה בנו של אברהם צדיקו של עולם והיה עולה על הדעת שגם זה כאביו, לפיכך הוצרך להודיענו שלא היו כל שנותיו שוין לטובה אלא מקצתן ברשע ומקצתן בתשובה.
עזריאל ברגר כתב:בעל הטורים מתייחס לזה, ואינו תח"י עתה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 568 אורחים