זכריה (ח' י"ט): "כה אמר ה' צבאות צום הרביעי, וצום החמישי, וצום השביעי, וצום העשירי, יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים, והאמת והשלום אהבו".
ופירשו רש"י ורד"ק: צום הרביעי, זהו תמוז שהיו צמים בגלות בי"ז לחדש יום שנבקעה בו העיר: וצום החמישי, זה אב שהיו צמים בתשיעי בו: וצום השביעי, זה צום גדליה: וצום העשירי זה עשרה בטבת שבו סמך מלך בבל על ירושלם: והיה, כל אחד מהם לבית יהודה בבית שני כי עשרת השבטים לא שבו: והאמת והשלום אהבו, ובתנאי שתאהבו האמת והשלום כמו שצויתי אתכם"
ומטו משמיה דספר מקדש מלך [מפרש ספר הזוהר] דאם י"ז בתמוז יתהפך למועד, וכן תשעה באב יתהפך למועד, אזי כל שלשת השבועות בנתיים יהיו חול המועד, כדמצינו בפסח וסוכות שיום ראשן מועד וכן יום אחרון והימים בינתיים חול המועד.
האם לשמועה זו יש מקור בספר הנ"ל או בספרים אחרים.