התפרסם בשם הרב מאזוז
אני בעצמי שומע ביום שישי אחר חצות כדי לקבל השבת בשמחה
האם יש מקורות אחרים להקל בערב שבת?
התפרסם בשם הרב מאזוז
אני בעצמי שומע ביום שישי אחר חצות כדי לקבל השבת בשמחה
ישראל אליהו כתב:ומה המקורות לאיסור?
ישראל אליהו כתב:כוונתי על יתר ימי בין המצרים.
ישראל אליהו כתב:ומקורותיו?
נהר שלום כתב:ישראל אליהו כתב:כוונתי על יתר ימי בין המצרים.
מי מתיר??
בכל אופן ראה ביחוה דעת ח"ו סימן ל"ד שאסור.
ישראל אליהו כתב:אבל אם התרנו (מחמת חוסר מנוחת הנפש) בשאר ימות השנה, הוא הדין לבין המצרים.
ישראל אליהו כתב:ומקורותיהם??
ישראל אליהו כתב:מה קשור ריקודים ומחולות למוזיקה הנשמעת כיום ברכב/בשטיפת כלים/תוך כדי קריאת עיתון?
זו לא אותה שמחה!! [אולי מוזיקה מקפיצה ומשמחת במיוחד, יש מקום לאסור, אבל ככה באופן גורף??]
ישראל אליהו כתב:אבל אם התרנו (מחמת חוסר מנוחת הנפש) בשאר ימות השנה, הוא הדין לבין המצרים.
ישראל אליהו כתב:מה קשור ריקודים ומחולות למוזיקה הנשמעת כיום ברכב/בשטיפת כלים/תוך כדי קריאת עיתון?
זו לא אותה שמחה!! [אולי מוזיקה מקפיצה ומשמחת במיוחד, יש מקום לדמות ולאסור, אבל ככה באופן גורף??]
נהר שלום כתב:ישראל אליהו כתב:מה קשור ריקודים ומחולות למוזיקה הנשמעת כיום ברכב/בשטיפת כלים/תוך כדי קריאת עיתון?
זו לא אותה שמחה!! [אולי מוזיקה מקפיצה ומשמחת במיוחד, יש מקום לאסור, אבל ככה באופן גורף??]
"כל המתאבל על ירושלים - זוכה ורואה בשמחתה" (תענית ל:).
יזיק לך כמה ימים בלי מוזיקה?
נהר שלום כתב:ישראל אליהו כתב:מה קשור ריקודים ומחולות למוזיקה הנשמעת כיום ברכב/בשטיפת כלים/תוך כדי קריאת עיתון?
זו לא אותה שמחה!! [אולי מוזיקה מקפיצה ומשמחת במיוחד, יש מקום לאסור, אבל ככה באופן גורף??]
"כל המתאבל על ירושלים - זוכה ורואה בשמחתה" (תענית ל:).
יזיק לך כמה ימים בלי מוזיקה?
נהר שלום כתב:שהמוזיקה טוב להחמיר לא לשמוע כלל
ישראל אליהו כתב:נהר שלום כתב:שהמוזיקה טוב להחמיר לא לשמוע כלל
באשכול סמוך טענת שאין מקום להחמיר בשאר ימות השנה במוזיקה מטייפ.
נהר שלום כתב:ישראל אליהו כתב:נהר שלום כתב:שהמוזיקה טוב להחמיר לא לשמוע כלל
באשכול סמוך טענת שאין מקום להחמיר בשאר ימות השנה במוזיקה מטייפ.
לא טענתי כן בשום מקום
ישראל אליהו כתב:זה מה שטען כבודו: "בשעה שגזרו חז"ל לאסור הזמר לא היו כלים אלה בעולם לכן לא חלה עליהם גזירת חז"ל" עי' יחוה דעת ח"ו סימן לד. ע"כ.
אז אם לא חלה עליהם גזירת חז"ל, אז מה הענין שלא לשמוע מוזיקה מטייפ בשאר ימות השנה?
ישראל אליהו כתב:זה מה שטען כבודו: "בשעה שגזרו חז"ל לאסור הזמר לא היו כלים אלה בעולם לכן לא חלה עליהם גזירת חז"ל" עי' יחוה דעת ח"ו סימן לד. ע"כ.
ביחו"ד דן שם על כלי נגינה במשך ימות השנה. לא ווקאלי.
ישראל אליהו כתב:אתה מתחמק.
גזרו על טייפ או לא גזרו?
אם לא גזרו ע"ז (לדעת היחו"ד), אז איזה ענין יש להחמיר?
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים