סיפרון כתב:כתב ר' יצחק פאלאג'י בספר אבות הראש חלק א' פרק א הלכה א בשם אחיו ר' אברהם בספר שמע אברהם בדרוש בסופו: "למה כשמזכירין לאליהו הנביא בכל מקום אומרים עליו 'זכור לטוב', מה שלא מצינו בשום צדיק וחסיד נביא וחוזה דאומרים עליו נוסח זה ד'זכור לטוב'. והוא על פי מה שכתבו גורי האר"י ז"ל דשם אליהו מסוגל לזכירה מפני שיש בתוך שמו משם גדול מלאך ה' ששמו יה"ו ואליהו עלה לשמים, ועל ידי כך שמו מועיל לבל ישכח תלמודו".
היכן דברי גורי האר"י?
מקור דברי רי"צ פלאג'י הוא דרוש רבי יוסף ן' יקר, [כנראה גיסו של אחיו רבי יוסף], שנדפס בסוף ספר "שמע אברהם" לר"א פלאג'י (דרוש לנישואין דף ב' טור ב'), ור"י ן' יקר הוא זה שמביא את דברי גורי האר"י.
[דבריו הובאו גם בספר "ואברהם זקן" דרוש ג' לשבה"ג דף נ' ע"ג].
ומה שכתב בשם גורי האר"י ששם אליהו מסוגל לזכירה מפני שיש בתוך שמו שם י"ה"ו וכו', מצאתי רמז לדברים, בתוך תפילה למוצאי שבת "לזכירה", שהובאה בספר "כף החיים" לג"ר חיים פלאג'י סי' ל"א אות נ"ב: "יהי רצון ... שתצליחני בתורה ע"י אליהו הנביא זכור לטוב בכח אותיות י"ה"ו מאותיות שמך הרמוזים בשמו ולא אשכח דבר...".
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 17&hilite= הגרח"פ מציין שם מקורות לתפילה זו, מדרש תלפיות דף קמ"ה ע"ג [ענף זכירה, ד"ה לפתיחת הלב], דרך ישרה דף ל"ג, אך שם, הנוסח קצת שונה וקצת יותר קצר מבספר כף החיים, ושם לא נזכרו המילים "אותיות י"ה"ו", וזה כנראה תוספת של הגרח"פ.
וא"כ רואים שהדברים היו ידועים לו ממקור אחר. וצריך להמשיך לחפש.