בשולחן ערוך או"ח שכט ב מובא שאם היו 9 גויים ויהודי 1 מפקחין ומשמע גם אם היו מליון גויים ויהודי אחד, אבל אם פרש לא, השאלה מה קורא במצב של מספרים אחרים
א 10 גויים 1 יהודי
ב8 גויים 2 יהודים
ג7 גויים 3 יהודים
ד6 גויים 4 יהודים
ה 5גויים 5 יהודים
ו 6 גויים 4 גויים
ז 51 גויים 49 יהודים
ח50 גויים 49 יהודים
ט50 גוים 50 יהודים
האם יש עיקרון לנוסחא של הכמויות שמצילין או לא את הספק שפרש?
http://www.otzar.org/aspcrops/200301_187_263526152239-1092015.asp