התוס' בד"ה עגלא תילתא פירשו כמו ושלישים על כולו דהיינו בריא וטוב והביאו ראיה מהכ' בברית בין הבתרים עגלה משולשת ואיל משולש, ודחאו הפירושים של שלישי לבטן או שליש גידולו עיי"ש.
והנה בחומש פירש רש"י עפ"י תרגום אונקלוס שאברהם אבינו לקח שלשה עגלים והסכים עמו הרמב"ן ודלא כדברי האבן עזרא שפי' עגלה בת שלש שנים (וכן פירש בתרגום יונתן).
ולכאורה אף אחד לא פירש שם כדברי התוס' דהיינו בריא וטוב (גם לא כפירש"י במקו"א דהיינו שלישי לבטן) וצ"ע למה לא, הלא התוס' מביאים ראיה מן המקרא ושלישים על כולו. מלבד החזקונו פירש שם "שמינה ובריאה" כדברי התוס'.
ןלהעיר, עה"כ ושלישים על כולו (שמות יד ז) פירש האב"ע שהיינו שרים במעלה השלישית אחר המלך, ודלא כתוס' שפירושו מובחרים, אולם ם פערש"י כתרגומו וגברין וכמ"ש התוס'